♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Bayi SeBulan DiRogoL /.. sifat Manusia ni dah LeBih Dari BiNataNg dah ni... ~





sources..dari mynewshub


LONDON – Polis semalam cuba menyekat orang ramai daripada cubaan mengadakan perhimpunan sepanjang malam yang boleh mencetuskan kekacauan selepas seorang bayi berusia sebulan dilapor dirogol dan dipukul sehingga hampir mati.

Bayi itu mengalami kecederaan teruk termasuk patah tangan, patah tulang selangka, kecederaan paru-paru dan lebam di seluruh tubuh. Menurut laporan lagi, semua tulang rusuknya patah.
Lebih memeranjatkan, terdapat laporan menyatakan bayi itu turut mengalami kecederaan dalam kemaluan, dipercayai akibat dirogol.
Seorang lelaki dan seorang wanita dari Gravesend, Kent, ditangkap berhubung kejadian itu.
Mereka bagaimanapun dibebaskan atas ikat jamin polis sementara menunggu siasatan lanjut.

*nak tau lebih lanjut klik sources*
*********************************
nak dikatakan apa lagi...nak dikelaskan sebagai apa pon ak pon tak tau dah... 
memang gile...memang hilang akal dah manusia ni...kejam ...tak berhati perut...patut nye direjam sampai mati orang macam ni...tergamak dia lakukan benda2 macam ni..budak baru sebulan dah buat macam tu...

tapak kaki pon tak sampai 2 jari lagi...sanggup sungguh manusia ni buat kezaliman macam ni...
weiihh...binatang pon tau sayang kan anak la...

walaupon ia berlaku di diluar negara...tapi terasa macam dekat jer.... hati mana tak marah dengan kejadian macam ni... kite ni kang main lagi... sikit punya susah nak dapat anak...dia senang senang jer buat macam tu macam ni pada zuriat yang Allah beri...memang nak kena la tu...

nauzubillah...mintak dijauhkan lah semua ni... Ya Allah...selamatkan lah bayi yang menjadi mangsa nafsu jahnam tu..dan laknati lah mereka yang telah melakukan kezaliman...berikan mereka pengajaran yang setimpal dengan perbuatan mereka..Amin ya Rabbal alamin
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)