♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ PLease PleaSe pLease.....ALahai LaH BaTuuuuuukkk ~

bile lah dikau ni nak berenti yer???
tak tahan dah tekak ak ni... pagi petang siang malam asyiklah dok kong kong kong ajork...
makan ubat batuk dah 3 4 hari dah.... tak jalan jugak...uhukkk uhukk...


nak buat kerja cepat cepat pon susah lah kalau macam nih....dengan kepala berdenyut denyut....aduiihh laa....bile nak ko nak ilang pon tak tau lah... 


orang kata.... kalau dah 3 hari kita makan ubat tak sembuh jugak... elok lah berenti kan...kan...tapi tak sanggup pulak rasa nye nak menahan pedih nye perut ku nih bile batuk...rasa macam kena siat siat woo tali perut ni dibuat nye...


haihhh...kalau ikut kan ... susah jugak ak nak dapat sakit cam ni nih... tapi bile kena sekali ...hambik kooo... susah nak baik...sama jugak lah kalau demam... camtu jugak lah.... aduiiih la mak oiiii....saat saat macam ni lah baru terkenan kan mak... huhuhu


pernah sekali dulu ak terkena batuk camnih...lama tau nak sembuh... tu pon hari hari ak pulun minum air asam jawa....pas rendam semalaman....baru ak minum..."petua orang tua tua"...dan akhir nya berenti jugak batuk nye... Alhamdulillah


kali ni lak...saja jer nak try ubat batuk dulu...sebab ikut cakap orang gak... kalau baru2 nak batuk terus minum...insyaallah menjadik...hrmmm tapi tak jugak... sudah nye pasni kena lah aku berbalik pada kaedah yang lama lah jawab nye.... merendam asam jawa semalam untuk di minummm....


ate korang.. kalau ade kaedah atau pon cara lain yang boleh menolong ak kurangkan atau sembuhkan batuk ni...leh jugak ler share kan kat ak yer????....hellpppp me yer!!!! 


Sharing is caring....kan ...kan...kan!!!!
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)