♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Mia bile dapat A.K.O.O.. ~

asyik jawab akoo ajer lah...apa yang ditanya mesti dia jawab akoo ajer... takdo dah adik takdo dah kakak...riso pulak hati ak dibuat nye...
dah jadik cam trademark pulak si kecik ni...
ada sekali tu ak tanya!!
::
adik ni bantal sapa???
::  Akoo
Mia....ni baju sapa???
:: AKOo...jawab nye lagi...
ni sapa nih??? sambil tunjuk ke arah nye
:: akoo... juga jawab nye


alamak aiihh...dah melekat pulak akoo ngan lidah nye tu...
mula mula dengar tu...cam tak percaya pon ada...kecik2 lagi dah pandai weiihhh...beza nya cuma dia cakap AKOOO tu tebal sikit sebut nye...kalau ikut kan sedap sikit lah bunyik nye...


sedap pon sedap jugak... tapi bab "aku" aku ni....sensitip sikit bahsa nye...orang tua kan leh dengar ni...sebelum ditegur baiklah ak tegur nye dulu...nanti tak pasal2 dapat status ""kurang ajau""pulak... malu jugak weeihh dibuat nye...


nak di marah.. kecik lagi....tak sampai hati pulak...
sudah nye bila dia cakap "akoo"...ak tanya jer dia balik!!
::
haaah (lembut sikit)... sapa akooo...sapa akooo???
dia senyum...sambil jawab akooo juga..
haahh...bukan akooo.... adik la..tegas sikit...sambil senyum


2 3 kali juga dok haaa...haaa...akhir nya berhasil jugak...bile ku tanya balik soklan2 kat atas tu...terus dia jawab 
:: 
adik...
pastu2 tanya pon jawab :: adik dah...
dah takdo akooo dah...


nota :: seb bek selamat :) 
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)