♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BeSkaL Si SuLoNG HiLang??? ~



ini petang semalam nye cerite la ni... 
geram betul dibuat nye... ader ker???...letak beskal kat luar....
sekejap jer...dah hilang dah...
memang hangin satu badan la kami dibuat nye...


lom sempat duduk lagi dah kecoh dah...beskal hilang....
si omak nye hape lagi...mengamuk laaa...



"haaa...sapa suruh abg letak kat luar haahhh???
kan mama dah cakap bawak masuk dalam...bawak masuk dalam....
pasai pe tak dengar sangat nih....( sambil mengetap bibir )...
heiiiihh... memang nak kena dah si budak Syafiq ni...
rasa geram geram ...cam nak cepuk cepuk jer si budak sorang ni... 

huhhh...itu lah...cerdik sangat...cakap kiter tak nak di dengar... itu dier lah...
esok kalau tak jumpa jugak...pergi sekolah jalan kaki...
tak yah mintak suruh beli beskal dah....hrmmmm"...


naik penat... letih... lelah... lesu di buat kan si sulong ni.....
bile kite cakap camtu dia boleh buat muka derrkk ajer...""haa...ok"" katanye lagi...
lagi la bertambah tambah geram...mau dicubit2 mulut nye tu...
sakit hati tol...setiap masa setiap saat kena di pesan...
kalau tak...diletak nye kat luar rumah...mane tak hilang nye???
kat situ lak...pantang orang lepa...mesti ader jer budak budak nakal yang buat kerja...


pagi semalam nye  kecoh sebab kasut selipar semua hilang sebelah...tak tau la sapa punya kerja....tengok tengok semua nye berterabur kat ground floor...kena buang oleh tangan tangan tak berakal...memang cukup geram dah tu... kalau lah tau sapa punye kerja tu...memang kena lah!!!



petang nye pulak...beskal pulak yang hilang... memang cari na'as tol bebudak nih...
dari satu tingkat ke satu tingkat kami mencari... tak juge berjumpa...
siap lah mencari ke satu blok satu blok pon masih tak jumpa jugak....


dalam berjam dok mencari tu... bbsiter nyer telpon bgtau beskal dah jumpa dah...
betul betul kat bawah tangga aras kami ke aras bawah...tapi handle nye dah terkulai...
kena betulkan balik....haduii lahh..


pasai per masa tadi dok mencari leh tak jumpa ek...geram tol...
seb bek lah terjumpa balik beskal tu....kalau tak berjalan kaki lah si Sulong pagi ni....
sian ...haper haper pon pas ni memang di kuarantin terus la beskal tu..
ramai peminat lah katakan...
macam macamm...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)