♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ aPe aGaKNye YanG DeMe MAu BuaT Ekkkk ~

cer citer cer citer....
sejak akhir akhir ni... pas raya la...
bila masuk jer bilik rehat kami...mesti nak tengok benda niiii...

hak ni kat sebelah opis kami...

yang ni kat belakang opis kami ni... 

kalau dulu nye kat belakang ni... penuh jer ngan rumput menghijau... ada lopak lopak air kecil...
tapi sekarang ni...dah terang benderang dah... rumput rumput semua dah menghilang...

lopak2 air pon dah tak nampak dah...soo tak de la dapat kami lihat kolam ba** @ pinky kat belakang tu ( bab kata staff kat opis kami ni)... suke sangat dia bergurau...ader ke lopak air tu dikata nye kolam pinky??? 

siap leh cakap... ""ada 3 ekor anak ba**pinky...dok tengah berkubang lam kolam kat belakang tu"""... pas dengar tu...terus la kami semua terlompat terjenguk jenguk... cari anak pinky tu....
hahahaha..... kena tipuuuuu....digelaknye kami.....soiiitt tulll la

tapi yang tak bess nye....
sekali deme mengorek tanah... bergegar gegar bangunan kami dibuat nye...
gedengang gedegung...gedegang gedegung... rasa macam gempa pulak....
mana tak nye... kiri kanan dok korek tanah jer keje nye....

tapi yang pasti...sampai sekarang ....mak masih tak dapat mikir... 
ape benda yang deme nak buat tu...
bangunan ke??? ker....parking ker???

kalau nak buat parking kat belakang ni... rasa nye ok gak tu...
takder la kami2 ni asyik nak berebut parking ngan pelawat jer keje nye...

hrmmm... yang penting....kita tunggu dan lihat ajer la....
ape yang deme nak buat....itu deme punya pasal...
...tapi buat masa ni terpaksa la juga kami merasa gegar gegar tu dulu la ek..
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)