♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ SaMBaL BeLaCaN GoRenG ~



haaaa...pernah dengar tak??? 
pernah???... tak pernah???... hrmmm...suke ati kome lah...


tapi.... kalau kome ader baca n3 wa pagi tadi mesti tau teww....



ini la rupe nye sambal belacan goreng itewww...


cara2 nak membuatnye pon cukup senang...
n3 ni pon khas buat ibu2 mengandung yang sudah terliur...kat bawah ni resepi nye....so ManJe... boleh la mencuba yer 


Bahan A  ::

  • 2 biji Cili besar
  • 3 biji Cilipadi...kalau nak lebih pedas tambah lagi
  • belacan sebesar ibu jari...kalau suka tambah lebih sikit
  • garam secubit
  • sedikit asam jawa...kalau nak masam leh tambah lagi



Bahan B ::

  • bawang merah besar@ kecil ...dihiris
  • sedikit ikan bilis
  • sedikit bahan perasa



Cara Cara nya ::

  • Tumbuk semua bahan A..jangan lumat sangat..jgn kasar sangat..
  • kemudian masukkan bawang merah dan ikan bilis...ditumbuk kasar
  • bile minyak dah panas...boleh la digoreng bersama...taburkan bahan perasa kalau suka
  • dah siap...toskan minyak dan hidang...



pastu... boleh la di makan ngan nasik panas panas... atau pon ubi kayu rebus....atau pon cucuq...
memang marvellousss punye...


opss... lupa la... Bahan B tu optional tau....
kalau suka boleh tambah...kalau tak suka...boleh lah goreng bahan A sahaja...
itu pon dah cukup menyelerakan kita di bulan2 puasa ni...


okiessss....SeLamat mencuba.

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)