♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ PuDiNg RoTi MaK PuNye ~



yum yum yumm...
bess besss....suker sangat mak bile dah jadik...


petang semalam kan main lagi...bertukang bersilat mak kat dapur...
mana tak nye dah pukul 6.30 baru nak masak bagai... naseb baik la masak puding RoTi'ss jer...


ishh ishhh... rajin nye mak kan... balik dari opis singgah ke PaRam...
pastu dah sampai rumah...siap masak lagi....hrmmm.... kalau tak bersebab...tak mau nye mak ni nak bersilat kat dapur petang petang tu... penat tau...


penat pon penat jugak...tapi...dah namanye duduk berjiran ni...kena lah selalu merajinkan diri....itu pon bulan puasa jer...membalas pinggan pinggan yang di bagi kat kiter... bukan balas kosong jer tau... kena lah ader isi sekali....


jiran depan bagi kueh... jiran sebelah bagi bihun...takkan kite nak bagi angin jer...hi hi hilang akal lah nama nye...hehehe....


soo... petang semalam lah masa nye... kalu ari ni ngan esok... sure tak sempat la nak menghantar pinggan pinggan deme tu... mak dah sibuk nak berkemas nak balik kempung...


menu yang ringkas tuk deme deme semua adalah PuDing RoTi ala kampung jer...
tak yah penin penin nak ikut respi bagai....lagi senang dan mudah...


 satu tuk jiran depan...


satu lagi ni tuk jiran sebelah...hehehe... bukan orang lain pon...bbsite bebudak ni jugak...pinggan dia dah lama hantar...malam tadi saje jer bagi tuk anak2 dia makan... tak aci la kalau bagi kat jiran depan jer...


harap harap deme suka lah ngan puding RoTi tu...
kat mak simpankan sepiring kecik...tuk berbuka jer....takmo dah simpan banyak banyak..


Alhamdulillah...pinggan dah selamat dihantar pada tuan nye...puding roti pun dah di selesaikan malam tadi...
mintak mintak la petang ni dah takde dah pinggan yang diterima lagi....hehehe
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)