♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ PuDinG RoTi BaKar"ss ~



Assalam semua....
masihKah kome semua berpuasa hari ni??? 
masihh!!!...masih!!!....Alhamdulillah... sayang kome semua...
Semoga semuanya kuat dan bertenaga berpuasa sebulan ni... 





wahhh... pagi pagi lagi dah up kan gambo makan...
bukan nye aper...sajer je nak dengki kan kome2 semua... buat pembakar semangat kome tuk terus berjuang ari ni...


tengok rupa pon dah tau kan????.....kan...
.... iteww lah ..PuDinG RoTi BaKaR waa....yum yum yum...bess... sedang sedang elok jer.... rasa nye pon tak der la manis "leting" sangat.....




jadik nye seloyang...waa bahagi 2...anta kat bbsiter separuh...separuh lagi wa ngap la anak beranak.... opsss... Omak dan Anak2 ajer... Apaknye rasa secubit jer... sebab nye dia tak beraper gemar kan kueh mueh manis camni nih... kalau Sata ker...Otak Otak ker...karipap ker... boleh la...


Balance nye masih ader lagi sehiris 2...leh ler buat buka petang ni lak...Makasih yer MrsFiZa 4dis respi...


psssttt...pssstt...kalau kome semua terasa cam nak makan ni...leh ler buat ikut respi dia ni...kalau takde oben...kukus pon boleh...


Bahan bahan  ::

  • 4 keping Roti
  • 1 sudu besar Butter- cairkan
  • 2 biji Telur ayam
  • 1/4 cawan gula
  • 235ml susu cair
  • 1 sudu teh Esen VAnila
  • Kismis ( ikut suka )

Cara Cara ::
  • Bakar roti sehingga garing ( guna toaster )
  • carik-carikkan roti dan masukkan dalam acuan
  • taburkan sedikit kismis di celah2 dan di atas roti, kemudian tuang kan butter cair tadi ke atas roti tersebut
  • pukul telur,susu,gula dan esen vanila sehingga sebati dan tuang ke dalam acuan yang berisi roti tadi
  • tabur lebihan kismis dan biarkan adunan telur menyerap sebentar kedalam roti
  • bakar di dalam oven yang telah dipanaskan sehingga keperangan selama 20-25 minit dengan suhu 180c
  • Dah Siap...boleh ler makan...





hokehhh semua... Sharing is Caring.....Selamat mencoba...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)