♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ MaCaRoNi BakAr ~



Alhamdulillah... berkat tunjuk ajar kengkawan dan juga respi from SINI...


akhir nye menjadi juga MaCaRoNi Bakar waa petang semalam... 
menu ke2 fresh from Oven BaRu ...


bess sangat bile dah siap...dan... biler dah jadik...


bukan 1 malah 4 bekas sekali hasil nye...ayam dan daging..



2 bekas besar...1 bekas sedang...dann...
satu lagi masih dalam oven...





sedang di bakar...




dan inilah rembatan waa semalam...sebelum membuat makaroni ni...


yum yum yum... semua kengkawan yang ada dapat merasa bawak balik makaroni bakerss waa ni tuk berbuka petang semalam...


insyaallah kalau ader rezki lagi... leh berkubang kat opis lagi...
ehem ehem... petang semalam jugak terus ku hangkut oben bawak balik rumah...
konon konon nye nak bakar ayam dan buat puding roti bakar...


entah jadi entah tak...kita tunggu petang nanti yer..


okies semua...kalau nak tau respi nye ler ler tengok kat SINI
tapi kalau nak lebih lagi....tambah ler perisa dan ikut citarasa sendiri yer...


wa cau dulu lah yer... takleh tangok gegambo ni lama lama... nanti berbunyi pulak si perut ni...


ooohh... tuk kenang kenangan tatap lah gambar ni sekali...cantik bekas dan isi di dalam nye...




babaiiiiissss
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)