♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ ke PaRaM LaGi la PeTAng ni ~

.
hrmm... takde makne nye bagi waa nak masak2 bagai tuk berbuka nanti...
kalau ari minggu tu...okay la jugak kalu nak masak...buat itu buat ini...masa pon panjang... si kecik pon ok sikit...


kalau hari kerja...jangan harap ler si Dia tu nak ok... buat ragam de lah... 
maklum la...jumpa si Omak pon dah petang....sekejap sangat...dah waktu tido pulak...
esok pagi2 dah pegi umah bbsiter.... mane tak kacau nye...


abis2 kalau dapat masak pon... nasik jer ...idak pon goreng yang sonang2 ajer...
lagi pon mane sempat...balik keje pon berbatu2...tak masuk jem lagi...
45minit baru sampai umah...kalau laju pon...setengah jam jugak baru sampai rumah...


haiyaaa...nak tak nak...otw balik umah tu... terpaksa jugak ler waa singgah ke PaRam...
seb bek dekat rumah ajer...kalau jauh...memang harapkan cik abe gi beli ajer lah pas balik keje tuh...


ala...beli 1 2 lauk... beli 1 2 jenis kueh..pon jadik la...bukan nyer leh makan banyak pon... 
waktu sahur lak...cam biasa la...kalau de yang lebih berbuka...waa panaskan balik...
kalau dah abis....baru lah masak...janji ader tuk disuap udah ler...tol tak???..
kalau tak sempat nak masak...si kecik dah bangun...makan korma pon cukup lah...


opsss... stop dulu lah...makin panjang pulak nanti berlebe nye.....
cauu bebehhh... 
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)