♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ DaP DuP DaP Dup JaNtunG ku ~



haduiiii....DaP DuP DaP Dup...penat lom abis lagi....lewat sikit tadi...
n3 yang INI pon..sampai2 tadi terus tekan publish...seb bek dah karang semalam lagi...


mana tak nyer...pagi pagi lagi dah berkejar...buat itu buat ini...
konon konon nyer petang ni nak buat Macaroni Bakar kat opis...
kena la siapkan bahan2 yang kena masak dulu kat rumah... 
jap gi senang... terus masuk oben jerr.....


huhhh....penat jugak bile si anak buat perangai...
hentah haper hentah jadik nye... 
dari petang semalam lagi dah buat hal...


""macam tu la keje nye sejak dari petang tadi... nak pergi jalan dah bawak jalan... nak naik motor dah bawak dah pon...tapi masih macam tu jugak...ape kena entah!!! ""... kata Apak nye...

selalu nye ok jer kalau dah bawak jalan... tapi ni..semalaman asyik la mengamuk jer....
nak berkepit jer kerja nye....bile kita nye ke dapur...dia menangis...
ikut sama...mengekor... dengan tangan dok menarik kain baju kite...

bile kite nak memasak lak...mula la nak berdokong...tak didokong...menjerit menangiss...
nak melepek jer atas pinggang teww...bile di letak...ditarik nye pula kolar baju kita sampai tercekik cekik...tak nak dilepaskan nye...... 



atee... macamane nak masak...nasib le balik keje petang teww dah singgah beli lauk sikit...kuih sikit... cuma nak tambah sayur mayur and sambal2 jer lagi...nak tak nak terpaksa la dibatalkan niat nyer... buka ala kadar jer lah... minom air bebanyak...terus kenyang...

ingat kan malam dah tido dah ok lah...tapi....salah la ingatan tu...

pagi ni pon sama juga....


kita sahur dia nak sahur... kul 4 jam bunyi...dia bangun... kita gerak dia pon gerak...
kita peram dia tido...dia tido....peram punye peram lak....
sampai la kul 5...ingat nye dah tido...kite pon bangun la ke dapur.. nak makan sesuap 2...
siap bancuh teh seteko....dia dah bunyi lagi... aiyakksss... ingat kan dah tido lena dah...


hrmmm...aper leh buat....ader la yang dia tak puas hati tuh....
jadik nye sahur tadi beriba kan dia.... tangan sebelah kiri pegang dia...tangan sebelah kanan suap korma... minom air teh o suam jer... tak sempat dah nak makan yang lain...masa pon dah nak time..... 


sooo.... jadik la teww...rezki sahur pagi ni....harap nye boleh le bertahan sampai ke buka nanti... insyaallah...




hrmmmm....alahai la anak...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)