♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ DaH COti RaYa Weiii ~


ahaaaa....
ari ni sebenar nye mak DaH COti RaYa dah ni...
nak kemas kan pe pe yang patot...

ikut ikutkan pagi pagi lagi kami dah balik ke kampung dah ni..
tapi cik asben pulak ado keje lagi...
so terpaksa la di tunda tengah malam ni....

hrmm... petang petang ni sure jalan sesak kan....
idak pon dah jem giler dah ni...
pada korang yang balik kampung nanti...
banyak2 kan bersabar ye.... jem tu dugaan jer... 

pada sesapa yang dah bertolak balik...
sebagai langkah berjaga jaga...... bawa lah sekali bekal tuk buka pose sekali...
leh la kurang kan beban beratur beli makanan kat tengah hiway tu nanti...

harap harap nye tengah malam ni dah lega sikit jem nye...
takde la tensen sangat...seb bek la balik Utara...kampung asben dulu...
kalau la kampung mak..
 jawab nye satu hari perjalanan pon tak tentu sampai.... 
mana tak nye... 
malam siang pagi petang...asal cuti jer semua jalan mesti sesak ngan kete...

pernah sekali tu kami bersesak sampai satu hari lama nye...
bertolak sebelum subuh... selepas subuh jugak sampai nye...
naik lenguh kaki ...montot dan pinggang...
sampai2 jer tergolek terus kami semua dibuat nye...

budak budak takyah cakap la...memang boring gile ...
asyik asyik nak bergaduh je keje nye...
desyum situ desyum sini....mengamuk ngamuk....
senyap time deme tido...itu pon kejap jer...pastu mula lah balik....

dan yang pasti blog mak ni senyap la seminggu...
kalau der sapa sapa yang rajin nak melawat....sile kan lah yer....komen nye mesti lah minggu satu lagi baru terjawab balik...hehehe...jangan berabuk sudaaahhh...

hokey lah... sempena Hari Raya ni...mak nak juga ucap kan :::

SeLaMat BerHaRi Raya AiDiL - MuBarak...kepada anda semua
mintak ampun dan mintak mahap...andai ader tersalah... terkasar bahasa semasa berblog yeahhh...
dan juga berhati hati masa memandu...  tak kira di mana jua anda berada... 
semoga berjumpa pula lagi kita di lain ketika...
babaisss

gugle pic.
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)