♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ MuLa MuLa MaLu MaLu...PaStU MuLa Lah ~

hii ... ader lagi .... kalau kut kan sekarang ni mak tengah mengemas..
entah satu ke 2 beg nanti di bawak balik kampung nih...
tapi sempat lak masukkan n3 ni...
dah siap dikarang... cuma tambahkan yang atas ni jer...
layan lah yer...

alahai lah Mia...memang gitu lah dia...kite mengemas dia mengemas...
kite ke dapur...dia ke dapur...
bile kita masak...mula lah dia bertenggek atas pinggang...
bile diletak...ke sini lah dia...
 bersandar dulu kat peti..
 pastu ke dinding lak... senyum sengih senyum sengih bile kita tengok
 aik...aikk... dia dah buat dah...
 tarik....
 tengokkk tangan nye...bile dah dapat...
haa...ke mulut la tempat nye...

kalau nak tau...itu lah keje nye hari hari bile kite ke dapur...
kalau tak duk tas canggung....tidak sepahkan barang... duduk la dia kat peti tu lama lama.. dok makan ais ketul....selagi tak puas... selagi tu lah dia kat situ... 

pernah sekali tu mak angkat kan...letak dia kat luar ngan abang2...
mengamuk ngamuk sakan pula dia...
satu hari duk mengamuk jer...sampai lah diletakkan kat peti tu balik...baru lah senyap...

haissshh... garang sungguh.....
macam macam kan... 

masa abang 2 nye dulu tak sempat peti ais ni...peti dulu ice box kat tas...so deme tak sampai nak ambik... bile nak jer suh  mak deme yang ambikkan....

tapi memang la... budak budak ni memang cukup suka ais...
sampai sekarang pon kalau minom nak yang berais jer... memang selalu kena pantau ...
kalau tak pantau... tak tau la camne... 

anak korang macam ni jugak ker???...suker ais.... ker anak mak ajer yang macam ni...
hokehhh... sampai sini jer... 
minggu depan sambung lagi...


babababaaaiiiiiiii
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)