♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ CitEr Di Hari MiNggu ke 13 ~



ehem ehem....
maklum ler bercoti....time tu la nak bershoping... time tu la nak melayan anak2 ...
mane sempat berblog...n3 semalam tu pon oto publish yg minggu lepas punyer...hehehe
  
kira kira nye Ari minggu ni...meriah jugak la kat rumah....
buka pose ramai ramai cukup besss....makan apa pon mesti berselera punye...


""m'su ade...m'ngah ade...kakak ade.... ocha ade...kie'aah pon ade... mesti besss kan!!!""...
""ha aahh...mesti besss punyer""....sembang budak ber2..
tergelak omak sekejap mendengarkan...


ari tu...kami buat ChiCkEn LaSaGna jer...ajer???...ha aaa...
pasal nye kami2 asyik bershoping jer tengah ari tu...
jalan sikit punyer sesak... pergi sesak...balik lagi la sesak...


bile sampai rumah... tengok tengok jam dah kul 6 lebih...
so nak tak nak kami berbeli sahaja lah barang tuk berbuka...
just beli nasi kerabu sorang sebungkus...kueh 2 3 jenis jer...


Balik2 ke rumah... terus la berhempas pulas...siapkan bahan tuk LaSaGna pulak.
buat syrup laici se'jug....azan dah berbunyi....
ngam ngam azan maghrib...kami baru siap buat sos nye... lom tempek tempek kat lam bekas lagi...


apalagi... kami makan dulu lah apa yang ader...pastu cepat2 kami siap kan nye pulak... 



buka ngan kueh dan nasi kerabu...umphhh sedap...alhamdulillah....tak sia2 beli nasi kerabu sorang sebungkus....
habis semua nye kami telan...bukan sebab lapar tapi sebab nye sedap sangat....
pedas pedas pon sedap...cukup ramuan nye...yum yum yummm...


kenyang sudaah... kami pon bersantai... melayan kerenah bebudak ber3 ni pulak...



Si TeCit Kie'aah..



Si TeCit MiA..
dan si kakak OcHa....


si abang2 dah berbasikal kat luar rumah...


bile dah berkumpul...macam macam peel bebudak ni pulak... si Kie"aah geramkan si Mia...Si Mia lari.. si OcHa tersenyum simpul bile di ambil gambar...cukup sporting...pastu malu malu tucen pulak...

tik tok tik tok..tinnn...oben berbunyi... LaSagna sudah sedia...tak sempat di sejukkan...si anak didik dah minta...siap puji puji lagi...""wahhhh...macam pizzza la mama""besss nyerr... abang Chik nak...abang nak""...kata si SyaMri dan syaFiQ...


...so creamy...bess jugak bile di makan panas panas....dah kenyang bertambah kenyang la jawabnye....
konon2 nak try ajer...sepiring jugak le di telan nye...hahaha


tengah2 dok melayan Lasagna... tiba tiba.....




gelap gelita daaa....budak2 apalagi...riuh rendah ler dibuat nye....
lorrr.... lagi la....menggagau ku mencari lilin....aiyakksss... 


hepi birthday...hepi birthday...dok bersorak pulak bebudak tu...bile tengok lilin di pasang...
ssyyuhhhh syyyuhhh...si OcHa meniup...


Oiiit... jangan tiup.... jangan tiup ... ni bukan lilin besday ni...terus ku halang...hehehe...macam macam...


romantik nya suasana...sampai lah masa berpisah kami semua... di tengah tengah kelam cahaya lilin...kami bersalaman....  semua...m'su...mngah dan kakak dah nak balik dah...say babai and babai"sss..


....cukup la tu yer....nanti kite upkan gambo lasagna nye di next n3 hokeh....
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)