♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ SeLaMaT BErCuTi CuTi MaLaySia ~



ooitsss....dah time laaaa.....


yeahhhh yeaahhh......jom balik ke kampung semua......


bebudak ber2 tu pon dah bising dah...asyik bertanya...BiLer nak balik kg...biler nak balik kampung ni????...


seb baik la coti si pakwe tu diluluskan...dapat ler balik ke kampung...tambahan lak... 
malam besok ader kenduri arwah sikit kat saner.....dapat ler join sekali...


kalau citer bab kampung ni...budak ber2 ni la yg paling seronok...






suker sangat bebudak ber2 tu...bila diberitahu nak balik kampung... siap leh pesan Si Omak nye lagi...
""pagi ni abang ngan adik pegi umah amayah dulu...pastu nanti jangan lupa ambik abang ngan adik tau mama!!!.... abang nak balik kg petang ni tau"""...katanyer lagi sambil tersenyum senyum...




....seronok nyer kan...




ingat lagi...masa balik kg aritu... tengah malam kami bertolak.... 4 jam kemudian...kami dah sampai kampung...selalunyer leh ler 5 6 jam baru sampai kampung.....ni budak2 nakal punyer kerja la...asyik dok nekan minyak..... vvvrrrooommmm vrrrooommmmm vrrrommmmm....kat sebelah...sajer jer nak main main... tapi....kalau dah nama lelaki tu...pantang di cabar... di hikut  nyer jugakkk.... 17.... 18....19....si meter nyer berpusing...... 


alaahaaiiiii......kecut perut si Omak ni di buat nyer....


si Anak2 tu apalagi....bertepok tepok... bersorak gembira bile si Apak nye mendahului.... siap leh memuji lagi....bessss  nyer Baba.... teror nye Baba....laJu gile baba bawak... haissshhh... budak budak la katakan......
bebudak ber2 tu apalagi.... 




pastu mula la berangan angan.... itu kereta abang...itu kereta adik... kereta abang menang...bukan...bukann......kereta adik yang menang...kata deme lagi....


aduiii laaa.... belom besar lagi ni...belom pandai bawak kereta lagi ni... macam cerita dah....kalau dah besar... dah pandai bawak kereta nanti...tak tau ler camner gaya nye pulak...jangan ler terikut2 sangat contoh si Apak nyer ni......


alamak nyer sakit jantung ajer la si Omak nyer ni... dah ler deme tu ber2 ajer.....
nauzubillah...mintak2 simpang ler......dan dijauhkan benda2 buruk berlaku kat bebudak2 tu...


riso nyer si Omak ni nak oiiii.....




aduiii laaaa.... melarat la pulak si OmaK ni haaa...
hehehe... pe pe pon... kepada sesapa yang balik kampung tu...
""DriVe CaReFully""... ingat la orang yang tersayang yer....


Selamat bercuti semua...

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)