♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ MiMpi KeNa KeJaR LeMbu ~



psssssttt...pssssttt... nak tanya nih???...
pernah tak korang2 semua bermimpi aaa????...
tak kira la mimpi ape pon...pernah tak????


*


*


hisshhhh...ngeri kan....
aiii nak citer nih...




*


malam tadi cam biasa la...tengok citer antu..""KuM Kum The SerieS""... tak takut pon.... pastu.... tido la ngan si kecik...




pastu....




bile terjaga pagi tadi... rasa letih sangat... laju jer jantung ni berdenyut......tercungap cungap tak cukup nafas rasanye... penat sungguh.....


... mana tak nyer.... aiii termimpi.... kena kejar dengan lembu la... banyak ekor lak tu... puas la aiii dok mintak tolong.... berlari lari.... berkejar kejar... cari tempat nak berlindung.....


lam mimpi tu.... tak do sorang pon yg aiii nampak... nak mintak tolong...ngan saper???? 


berlari tak cukup tanah la dibuat nyer..... berlari nye berlari....terjumpa la sebuah rumah...lom siap lagi...baru di dirikan tiang ngan dinding jer... nak tak nak....terpaksa jugak le aiii menyorok masuk ke tepi dinding tu...




tapi... yang pelik nyer... lembu2 tu macam tau jer aiii ader kat situ... dia berlegar legar... terjenguk jenguk nak panjat dinding tu....




haissshhh... seb bek la terjaga terus... kalau tak tak tau ler camne aiii kat situ kan...hisshhhh... ngeri bile dipikir pikir lak kan... takuttttttt.... 


mintak2 ler... pas ni takde de mimpi canggitu lagi... penat... letih.... lelah... semua ader weiii...




sebelom buat keje len pg tadi.... dok termenung la sekejap...dok pikir... naper lak....lembu tu leh kejar aiii ekkk???....


oooooo.....ha a la.... baru teringat....masa lari2 tu macam de pegang sesuatu.....tol la... masa tu aiii de bawak mangkuk daging la....patot la...deme tu kejor....


ahakkssss....lawaksss.... sambil berlari pon sempat lagi bawak mangkuk daging bersama...terer nye kan.....




tapi....ermmm...




kata orang tua tua.... ""kalau kite mimpi kena kejor @ nampak  lembu""... ""makna nyer ade jembalang tanah (jin yg jaga tanah) yang nak ganggu kite"" ..... betul ker????


eeeeee.... seram la pulak...


pe pe pon... kite layanzzz jer la yer... mimpi tu kan mainan tido..

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)