♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ DaH Ler KeLat...JuaL MaHaL PuLaK Tu ~



adoiii yaaa....


terkena dah kali ni... kalau semalam si Kawan Ku ini panggil Restoran tu ResToran Tercekik.... aiii lak panggil ""ReSToren MaKCiK KeLaT""....






maner tak kelat nyer..... Muka dah ler masam.. budi bahasa takdak... kalau muka tu senyum sikit...cakap pon lemah lembut....lega hati ni...yang tak sedap pon jadik sedap... bayar mahal pon tak pe......kan kan kan...


bayang kan lah....kami ber2.....makan nasi + sayor + ikan keli + teh o ais ...rege semua nyer RM 15.50... mengalah kan McD puLaK... 


kalau ikutkan... ""tak elok juga kalau berkira sangat pasal makan ni... kan... tapi...kalau dah KeLat...

nak tak nak...kena ler berkira jugak...kalau tak kita jugak yang demam nye nanti...""DeMaM GeRaM""......sooo... tuk puas kan ati  ...aiii tanya lagi sekali....kot kot la tersalah kira...kan...


""teh o ais beraper hinggit... 4hinggit 3hinggit 3hinggit 2.50hinggit yg dia tulis tu haper????...

ngan muka kelat nyer dia jawab... . ooo....  betol la tu... teh o ais 1.50 satu kali 2...3 hinggit... nasi.. ikan.. ikan... nasi....senang kan...




pastu aiii pon kata...oooo... mahal nyer... sambil berlalu keluar...




makan 2 orang pon leh sampai 15.50 hinggit.... lom pegi makan 3 4 orang lagi tu... maunyer sampai berpuloh puloh hingggit kan...


""Agak agak nye..m'cik tu nak pergi mekah kot...tu sebab dia caj mahal""... sambil gelak2 sinis...kutuk kutuk.....


cukup la sekali aii pegi ke situ...alang alang nak makan yg mahal... elok ler kite ke SR ker McD ker KFC ker...berbaloi la jugak... kan kan kan... puas ati...takde ler tengok muka M'cik KeLat tu...


pada kengkawan.. berhati2 sebelum terkena yer...

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)