♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BiLeR Si SuLoNg & Si TeNGaH TiDo.. Si KeCik MuLa BuaT PrOjeK ~



haaa...tengok...
bile tiba masa dan ketika nye....




Si SuLoNg pon tido dengan sendiri nya......




juga Si TeNGah .... tak payah di suruh....


tapi...





si KeCiK pulak...masih tersenyum lebar...




seronok pulak bile di snap gambar nyer....



juga dapat mengerjakan beg si mama nyer...habis di selongkar harta karun di dalam nye...



sampai terkeluar isi perut nye... pinky lagi..



bile di marah...dia tak puas hati... mengamokss la pula... di campak kan beg tu ke tepi...terus merangkak ke arah si sulung...


eemmmmm....


agenda lain lak di cari...




cari nye cari ..... dapat lak buku si SuLuNg...terus di tenong....di baca agak nye.......



di belek belek...di cium... di angkat...di godek nye lagi... 


bila dah puas baru ler diserah kan pada mama nyer....dia berpusing lagi...merangkak lagi...


mencari agenda baru...pulak....





bile di tanya... si KeCik tu tersenyum... ...macam nak cakap sesuatu jer..........





ooooo... rupa rupa nyer mintak tolong tuk bukakan plastik coklat ni haaaa... entah kat mana pulak dia terjumpa cokelat si TenGaH ni haa.... ( tollyjoy nyer cokelat )...


kalau tak di bagi...menjerit sekuat hati... sudah nyer terpaksa la di layan jugak si KeCik ni...



ermmm....yummmm...yuummmm...dia makan... sedap nyer kan...kan...kan...



tengok ler muka nyer...syokkk habeesssss.....



siap berbaring-baring lagi....melekit lekit remote tu dikerjakan nye... 






Si KeCik....si KeCik.... Comot nyer dia...


aduiii laaaa.... si keCiK......rajin lak dia buat projek tengah tengah malam buta ni..... itu lah dia si Mia... 


"""BiLeR Si SuLoNg & Si TeNGaH DaH TiDo.. Si DiA MuLa La BuaT PrOjeK BeSar-bEsaRan"""...
habis semua dikerjakan nya....beG si maMa....Buku sekolah si sulung dan juga cokelat si Tengah....




hahahahaa....
sudah sudah lah tu nak oiiii.... dah malam dah ni... bukan nyer siang lagi nak oiiiii.....
jom tidooooo jom...
Mia Mia...

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)