♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BeSaR PuNyeR ""MiSTeR PoTaTo"" ~



Lama noo tak balik MelaKa.. Ari MiNggu Ari tu berpeluang balik...jem tu biasa la...cuti sekolah la katakan......tapi bile nak masuk ke BanDar MeLaKa...hati terus berbunga bunga....


terpegun melihat keindahan kota ...di saluti Tiang yang berwarna warni.....




*




sebelom masuk ke BanDar MeLaKa...kami terjumpa KerOpOk JacKer ... Tong keropok nye besar sangat....letak nyer kat bawah flyover per-1 ke bandar melaka...tak sempat lak nak snap gambo nyer...


Teringat lak ikLan KeRoPoK tu kat tV... ingat kan tipu2 jer...rupa2 nyer ader yang betol2 besar kat Sini...


BeBUdak ber2 tu apalagi...terus bersorak la... Kepok BeSar... KePok Besar... kata nye...




*


Korang Pernah TenGok Tak?????...kami dah tengok dah!!!!...




*




haaa...kalau lom...meh tengok kat bawah ni...
...
besar... kan...kan... 
tengok la...tong dia jer pon dah separuh dari jejantas tu......






kita kasik zoooooommmm sikittt...
cer tengok...cer tengok...betol kan.....rupa nyer...







rasa nyer...yang ni lah ""MiSTeR PoTaTo"" paling besar pernah akak jumpa...kalau makan ni...setahun pon tak gerenti leh habis ni...hahaha...


kalau tak silap...merah ni perisa ori kan..... kreatif sungguh orang Melaka ni....


first time tengok...teruja giler... sampai terlupa nak snap gambor....pastu....bile dah return back from MeLaKa SeNtRaL...baru la sempat snap gambo nyer....dah ready siap siap ngan kamera nyer...


kalau korang nak satu....( gambo nyer jer la ).. pergi ler ke Melaka...besss woooo...tiap tiap tiang ader jer gambor tong kopok nyer...cantek....







yang ni lak perisa BBQ...kalau tak silap la...cantek kan..








hak ni pulak...kat bawah JeJAnTas tadi....  gambo ""MiSTeR PoTaTo""  yang sempat di snap...lain lain perisa  tau...kiri kanan depan belakang semua nye Tong2 ""MiSTeR PoTaTo" ...


indah sungguh panorama kat Jalan MeLaKa SeNtRal ni...
sampai ari ni...bebudak tu masih lagi bercerita pasal ""MisTer PoTaTo"" ni...


Si SuLoNG kata :... seronok kalau ader kat rumah... macam ni...
Si TenGah Lak...kata :... takuT ... sebab tong nye besar sangat...gelap... mesti ade hantu....


ahahahaaa... ader ker canggitu lak persepsi nye...
macam macam kesah.... budak ber-2 ni...


besss jugak....bile sekali sekala balik...dapat tengok pemandangan canggini kan......


klasss gitewww... MeLaKa oh MeLaka...
rindu pulak hati ni...nak balik KELaTe....ader perbahan baru tak???

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)