♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ SeLaMaT PaGi...CeKgU ~



adoooiii laa.... baru 2 hari bercuti sekolah...si SuLong dah buat hal dah...


pagi pagi lagi dah bangun...


Si OmaK nye sebok bersiap nak pergi kerja... Si SuLong pulak sebok mengamok ngamoksss...




Si SuLong : ...huhuhuhu...
Si Omak : ....laaaa...naper pulak ni...awal lagi ni pergi le tido...
Si SuLong : ...huhuhuhu... tu dah cerah dah... ( mulut muncung ke luar tingkap )
Si Omak : ....  memang la dah cerah ...baru kol 6.45... awal lagi ni...gi la tido dulu... jap gi mama antar la..
Si SuLong : ... huhuhuhu... sambil bukak baju seluar....
Si Omak : ..... weeiiii weiiiiii.... naper bukak baju seluar pulak ni????
Si SuLong : ... nak mandi la...kan mama suruh pergi sekolah...
Si Omak :.... aiiyaakkkssss ( sambil tepok dahi )..... bila masa mama suruh abg mandi...suruh pergi sekolah... mama kata... pegi tido dulu...jap gi mama anta gi umah amayah...


bila dah dengar tu...baru la berenti bunyi nyer....terus ke depan nengok tv..


aduiiiyaaa..... memang tepat sangkaan ku.... baru 4 hari dah mengamokss.... inilah penangan ""SeLaMaT PaGi...CeKgU"".... .......belom masuk minggu ke-2 lagi nih.......hahaha


selalu nyer 2 hari bercuti... dah start sekolah.......tu dia la agaknye... dah rasa lama sangat kot.....


patut la malam tadi si Omak nyer terdengar deme bermain...siap ucap ""SeLaMaT PaGi...CeKgU"" lagi...ingat kan penangan ceiter Upin dan Ipin.... rupa rupa nyer... pagi ni dia betol2 nak ke sekolah rupa yer.... 


hahaha....alaaaahaiiii..... anak OmaK......
tak per lah...sekarang ni kita cuti dulu... lagi seminggu abang boleh ler bersekolah balik yer...


Sabau je lah....okayyyy'ssss



Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)