♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BuaH RoTaN ~



eh eh... rotan pon ade buah ker???..
...meh kite tengok dulu gambo nyer...



tu...tue...tu la dia buah nye...cantek kan....


tak yah susah susah nak kait .... dah de lam bekas sekali...ranggup ditabur bijan ....krrruppp krrruuuppp....


ops.... maap yer.... yang ni akak punyer... kalau korang berminat...oder la kat Si AzS..


kalau nak tau....kat kampung kami panggil ini ..""buah rotan:"" ....kalau kat sini ...tak tau la pulak.... korang tau tak???????...


Buah rotan ni memang cukup terkenal kat kampong kami... buat kudap kudapan....minom bersama teh o secewe...memang bessss....








sebekas buah ni rege nye RM 5 jer... beraper bijik kat dalam nyer???...lupa lak nak tanya...sori ekk...tapi kalau nak tau jugak... leh ler tanya tuan nyer sendiri...hahaha




comel comel...toek toek jer... syokk...takyah bukak mulut luas luas nak kunyah ....yum yum yum... besssss...




okay lah semua... selamat mengudap yer...
caowwww...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)