♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ I See T ~








kalau tengok kan gambar ni... agak2 nyer korang tau tak kat mana ni????.....


haaaa... cantek kan... 


ni la dia....pokok berwarna warna malaysia...di ""ICT ShaH ALaM"" tempat nyer...


macam macam ade kat sini... pokok hiasan berwarna warni... pokok hujan air mata...dan juga binatang binatang yang berkilau kilauan pon ada... 


jangan tak tau... kat sini pon ader ...""snow walk""tau ...kalau nak masuk kena ler bayar peng keras nyer dulu...tuk dewasa RM25.00 dan tuk kanak2 lak RM20.00 seorang...  mahal tak????...







dan kami.... masuk kat sini jer... yang freee...dapat main ice blended pon jadik la... ... akan akan cam snow jugak ...tengok ler bebudak tu... sonok dapat bermain salji blended.......





dah masuk tu... mesti ler mbik gambo ngan orang2 salji...kan kan...


tengok ler...habis baju kome kome tu basah... kena titisan salji blended tadi...




and one more... kereta labu berkuda... cantek...


lepas tu... kami bergerak mendaki bukit lak ke china town ...







cantik kan...


pastu... kami gerak lagi ke depan... 




 ke taman hiasan... kekawanan merak... di hias cantek...



haiwan-haiwan berkumpul di bawa pokok hujan air mata... ( nama ciptaan ku sendiri...jangan marah aarr)...




kakak pon tak lepaskan peluang bergambar sekali ngan rusa mas ni...semua nyer cantek cantek belaka...





ni la rupa nyer si merak tu...bulu bulu nyer dah tercabut la... cantek nyer...



pokok pokok berhias cantik... di sekeliling taman..







si Mia yang dah keletihan berjalan... sempat lagi tersenyum bile di ambik gambar nyer..


dan juga kat bawah ni diselitkan...


gambar gambar binatang yang sempat di snap.. sebelom si dia tu mengamokssss..



....sedang berlari lari..


swan mengelilingi tasik... konon konon laa...



sapi meragut... rumput kering...




and the last girafff....tunggu ketapi tak berenti enti...


layanzzz pic.. yer semua....





si Mia seronok bila disuruh menyentuh lampu yang berjuntai di dahan pokok...




dan juga memanjat pokok...


and the...










last 2 picture 4 u ollsss...... bunga api dari ""ICT ShaH ALaM"""... tuk semua...tak yah gi jauh jauh... tengok kat sini jer pon dah cukup...


kalau rasa berminat... sila kan lah...ke sana... yea...
selamat bercuti cuti malaysia...

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)