♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ HaBuaN Tu Tuk Si Mia ~



ooo yeah ooo yeahhh...


perabis duit ajok keje nyer...
tak dok keje caghi keje... itu ler dia keje yang ambo semalam...
ari minggu la katakan... dah abis dok mengemas... anak2 ajak jalan lak...


nak pegi umah maksu --- nak pegi umah maksu... nak tengok osha ngan qaira la mama...kata nyer...


ha a ek... dah lama dah rasa nyer tak menjenguk si ocha n qaira tu... 
sooo... tanpa banyak citer lagi... kami pon gerak ler...


tapi....


tempat pertama yang dituju... bukan nyer rumah maksu  nyer dulu...
hehehe... mama nyer pusing kan ke TeSCo dulu... 
konon kononnyer nak carik kan carier or stroller tuk si Mia... 


alang alang dah ader kad ni... rugi lak kalau tak kutip point nyer...yer dak






si abang nyer apalagi... mengamok sakan ler...
kata nak pegi umah maksu... asek asek gi StECO jer... biler nak pegi umah maksu ni..


nanti ler bang... sat g kiter g ler... mama nak carik kan keta tuk adik lu yer... 
mama dah tak larat ler nak kokong dia jer.. saghat ler... lenguh dah tangan ama ni...rasa cam nak patah dah ni...kataku memujuk...


oooo yer ke mama...dah nak patah ek... ok ok mama...nanti abang leh tolak kan si Mia yer mama...
seb bek ler dia kasik can...kalau tak naya jer..


caghi punya caghi... caghi punyer caghi... yang di target tak dapat... yang len lak di rembat..
tuk si Mia and abang-abang nyer..




tu dia...murah murah jer... RM 19.50... biasa nyer tak dapat de rege ni...soo tanpa ditunggu tunggu lagi... ambo rembat ler 5 bag... 2 beg tuk si abang... 3 bag tuk si Mia... 


pastu...kami gerak balik.... dapat lak call fm che abe ifm kat giant de stroller tu...
kami singgah la sekejap....


ohooiiiii .... diaa mengamok lagggiiiii laaaa...
si abang mengamok lagi... lalala... dia mengamok lagiiii....
tak mo g giant... tak mo g giant... nak g umah maksu....
dah kena pujuk lagi...kena pujuk lagi... baru la boleh jalan lagi...
hehehe


so dapat la yang kami carik...


simple jer kan... yang leh dok jer...senang tuk bawak dia jalan jalan... p taman ka... pusing pusing ka...wat shopping pon boleh... 


seb bek dia mau gak nek ini stroller... kalau tak rugissss lorrr...
yang dulu nyer stroller siap leh baring baring lagi... tapi... kena simpan jer...wat display tas lemari tuh...takmo di dudok nyer.... masih lok g sampai sekarang ni...


and then... kami rembat lak yang ni satu tuk si Mia.... 



dan yang ni satu  lagi...



dan ader lagi satu la... 






jadik.... Semua HaBuaN tu adalah Tuk Mia ...abang abang nyer takdak ler... sori yer abang adik...ti len kali mama belikan yer...


semua yang di carik dah dapat... yang tak dicarik pon dapat...moh ler kiter....balik dulu!!!... anto kan dulu semua barang yang di rembat tadi.....baru ler kiter ke rumah maksu nyer..


sempat ler nerai kan sekejap stroller baru Mia tuh!!!




meh kiter nengok aksi aksi Mia nek stroller baru ni... cam confiuos jer... pastu... dah mola sonok....

cam nak buat something jer tuh...

haaa... kan dah kata dah... dok terbongkok nak mbik pe benda lak..... biler di suh dok lok lok...dok sandar lok lok... itu ler gaya nyer... senget sebelah... masih tak confident agak nyer... pe pe pon... tahniah bb... dia dah berjaya dok tas stroller... yeay yeayyy....

tak yah tunggu lelama kat umah...

jom jom jom kiter.... tolak sekali ler adik ngan stroller baru nyer ke rumah maksu nyer...

ini lah si ocha...sepupu yang dirindui.... opsss... gambo seksi lak...
sepetang dia dengan  si ocha ni... bermain main ... berkejar kejar...sonok sangat... 




pas maghrib baru ler balik rumah sendiri...


tapi sempat lagi singgah kedai jap... bungkuskan nasik... tuk makan malam si adik dan si Baba nyer... kakak... abang dan mama dah kekenyangan... melantak kat rumah maksunyer......


Mia lak keletihan...seharian berjalan...balik terus tertidur sampai ke pagi...


dan biasa la... biler ada makanan... tak abis makan... mama nyer la yang jadik mangsa...tukang  perabis nyer...bertambah tambah kenyang lagi la malam tadi...


camno mama nyer nak kurus ni...huhuuhu..
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)