♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ MakCik KayOo ~

Assalam semua..

n3 ni kira nyer sesi tuk cerahkan mate n cergaskan minda jer...

suker nyer bila sekali sekala nengok kan kebun ni kan...
kalau lah ader toll kat alam realiti... kayo den... tentu nyer kengkawan pon panggil aku... makcik kayo!!!! alahai...


macam-macam ado... binatang takyah cakap la... 
banyak toll... sampai tak muat dah kandang nyer... kalau tak caya cer tengok tu... macam2 rupe ader... dari yang kecik sampai ke yang besar... 

sekali harvest pendapatan ku mencecah puluh2 ribu tau... tidak ker??? makcik kayo tu!!!!


cuba tengok lak gambar cupid's castle tu... cantik jer kan... 
lom siap lagi tu... kena keje lebih sikit...kena cari kayu-kayan, batu-bata dan paku-pakan lagi... hahaha... cam real jer.... 


pastu baru-baru ni lak...ader lak Greenhouse baru yg ku dapat tapi tak tau lak kenape warna nyer biru jerk???... rangka nye ku dapat free jer... pastu bina la sikit demi sikit... 

boleh gak dikatakan nursery tuk tanaman ku....... 
siap leh kacuk buah lagi... nak buah per... kacuk jer...

yang di sebelah nyer tu..."New year party ban"... siap ader ball... leh nek turun lagi...... 
suprise masa tahun baru ari tu...makcik kayooo!!!! lagi...


satu lagi... kat lam kebon ku tu...siap ader kolam itik lagi... cantekk jer kann...dan kat sebelah nyer tu.... ader sebijik telaga....


biler besar kan... ni ler rupe nyer... cantek gak kan... siap de nama nyer lagi...."wishing well"... telaga ni guna nyer tuk baling-baling duit2 syiling jer.....aper per jer la.... lawakssss...ahaksss


pastu lak... siap ader princess tower lagi... bess kan... mahal tu kalau nak beli... tapi aku rasa kat tempat kiter ni tak de di jual kot.....


dan hak ni... my bakery.. siap de nama aku lagi... caiyokk la.... 

makcik kayo...makcik kayooo!!!!!... cam tak caya lak... aku pon ader kilang gak... tak kayooo lagi tak tau la aku....

hahaha... makcik kayooo... makcikk kayooo...
soo... samo samo la kite menjana minda kito...

cukup la dulu yer...
itulah dia serba sedikit info tuk sesi kita hari ni... cau yer


Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)