♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ AlaSan - aLaSaN ~

"Tersebut lah kesah...seorang ibu yang duka nestapa kerana anaknyer sakit...diing dinng dingg.....
ahaaaaksss....sudah tukar ka??? hahahahaa...

sajer jer nak buat gempak.... kesah si tengah yang xnak pergi sekolah...macam macam alasan...
nasib baik la tadika...kalu sekolah rendah... habis la jawabnyer...

mula mula katanye...

1st kali dikejutkan :-
dia kata : "lambat lagi la mama"...
bila kali ke2 dikejutkan :-
dia kata : "ala mama ni... lom cerah lagi la mama... abg chik ngantuk lagi ni!!!"
bila kali ke3 lak :-
dia kata : "xnak pegi sekolah la mama... 
bila ditanya kenapa???
dia senyap jer...xtau nak bagi alasan aper agak nyer...
bila dipaksa bangun....
dia kata : "mama...mandikan lah abg chik... baru abg chik pegi sekolah...
tapi bila dimandikan... dia meraung raung pulak...menangis...."kenape pulak"...tanyaku
katanyer lagi sambil menangis...." mama...abg chik sakit ni...xnak pegi sekolah...huhuhu"...
"alasan la tu"...kataku lagi
leh lagi dia menjawab...."bukan la mama...ni ha... abg chik sakit betol ni...cuba mama tengok"....
terus dia tunjukkan kakinyer padaku... la...kuingatkan dia men men jer...rupanyer brtol la pulak...bengkak kakinyer...mesti sebab dia jatuh kerusi malam tadi...

bila tengok kakinyer tu...baru lah ku paham kenape banyak sangat alasan yang diberikan... kalau ku tahu dari awal lagi...xder la aku memaksa nyer pegi sekolah....abg chik abg chik...

kesian jugak bila tengok kakinyer dah jadik cam gitu...so cepat2 aku pakaikan baju len....terus la aku transfer kan dia n sikecik ke rumah bbsitter nyer...

selamat bercuti yer sayang...dah lega besok jgn malas2 pegi sekolah yer... luv u bebezzz
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)