♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~::KerJa MiA::~

Salam semua...
ari lambat lagi la... pagi tadi bawak Sikecik Mia... ke klinik... penat jugak rasanyer...
pergi ke saner lak...kan men lagi dia tu...mula2 tu gelak2...pastu buat bodo jer... org suruh wat lain...lain lak yg dia buat... Mia Mia...

satu lagi... bila dktr nak pegang dia jer....terus ler dia bukak sound kuat kuat... agak nyer masih fobia kot....
sampaikan x boleh nak sentuh langsung...

Dah abis topik tu... kiter citer bab len lak yer... yang td selingan jer... x berkaitan ngan citer kat bawah ni tau...
Mula-mula kiter tengok lu gambar kat bawah ni...


aper yang dia sedang buat tu... cuba tengok... dah dapat jawapan nyer????

haaaa... itu la aktiviti nyer...lepas bangun tido... minum susu dulu... sambil2 tu...buat ler kerja... tengok ler tangan nyer ngah wat per tu...tengah korek pusat rupe nyer...nakal la budak ni...

bila ditegur... dijawab nyer"" ermmmm""""... tangan dialih kan...sekejap jer... pastu disambung balik keje nyer... sampai ler abis minum... baru dia berenti... kiter tengok lak aper yg dia nak buat selepas ni...
Taraaaaa....


wahhhh... rajin nyer anak aii ni... membelek buku nampak nyer.....membaca ker???....xkan kot...menyusun ker???... bukan lah... ni mesti ader agenda lain ni...xlain ler ni...mesti nak buat sepah ni...kataku... kalau xcaya meh kiter tengok...


ooooo.... buku tu dia wat turun bawah la.... siap ditenung lagi.... geram jer tengok kat buku tu... tadi cam nak membaca jer mama tengok... Mia nak buat aper tu...siap meleleh air liur ni!!! kataku....cam ader sesuatu yang dia tengah pikir kan... apa agak nyer yer???... meh kita tengok lagi...


alamak.... dia gigit buku tu laaa...ingat kan nak buat aper..... ingat kan nak baca buku tu ker... nak koyak ker....lain pulak yang dibuat nyer.....patut la muka dia tadi cam teringin jer...


Mia... sedap ker buku tu????...cuba tengok... xcukup sebelah situ... sebelah sini pulak yang digigit nyer... aper nak jadik ngan anak aii sorang ni... jumpa benda jer... sumer dia nak masuk mulut... nak teroka... cukup-cukup la tu Mia oiii... xder zat nyer makan buku tu...

lepas gigit buku... kiter tengok lak aktiviti dia yang lain... aper yer???? meh kiter tengok...


oiiiittt...aper benda tu..."""" xcukup ke ngan buku tadi chek Mia oiii.... aper lak ni???""" bebel ku pada nyer... nak tau aper yang dia kata... """"atolituuulituuuu"""... aper tu??? entah ler....aii sendiri pon x tau aper maksudnyer....hehehe


rase cam kenal jer benda nyer... laaaa... brickgame la... Mia Mia... siap leh baring baring lagi...nak ambil feel kot... apalagi...terus ku mintak dari nyer... seb bek angin nyer tengah OK... terus dia bagi....kalau tak... xtau ler....


Tengok la muka nyer...comel kan....sayang sangat... nak marah pon xsampai hati...
ok lah... setakat ini dulu yer...
Sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)