♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

GeRAm GErAm

"Hidup ni ibarat roda...terlalu susah untuk ditafsir...kadang2 kita ke depan...kadang2 ke belakang"...
aper nak buat kalau dah ditakdirkan..terima lah seadanya...
tapi cerita aku ni x berkait langsung ngan criter di atas..
Geram rasa nyer...pagi ada appointment MiA..kat PPUM..
itu perkara biasa la..MiA ngan cerita nyer..
Dah abis app..aku minta time slip..ok lagi...temp aku masih cool lagi..
Tup tup balik rumah jer...temp aku naik sikit...maner x nyer...ingat kan dapat ler gerak awal sikit ke tempat kerja..ternyata meleset...mnyamph xterkira rasanyer...
dah le pagi tadi anak aku yang kedua pergi ke rumah nyer...dia xde...dengan pintu xberkunci..
jadik terpaksa lah aku bawak si SyAMriE sekali ke PPUM...nak kutinggalkan kesian..takut lak jadik pe2.
Bila balik rumah pon xde lagi...jap lagi anak pertama ku SyaFiQ balik tadika..segera kutelepon kawan ku..suruh anakku balik rumah dlu...boring tol la..ku tel dia kata sekejap je lagi dia balik...
rupa2nyer dia pegi simen gigi...sabau je laaa...ku ingat kan anak nyer sakit ker...
ader ke patut...
kalau yer pon bagitau la smalam...semasa aku bgtau dia pg ni nk bwk mIA p PPUM...xde ler aku suruh SyAMRiE pegi rumah nyer...seb bek anakku cerdik..x tunggu dia...kalu tak... alamatnyer kelaparan la anakku tuu...
Time ni pon xbalik lagi..aku dah lewat dah nak p keje...dah ler jauh kena travel...dengan si MiA yang mengamok...mengantuk lagi...terpaksa ler aku tidorkan dier dulu...dan terpksa ler jugak aku usung si budak tu dengan buai2 nyer sekali ke rumah nyer...si SyaMriE lak wat hal xnak pergi ke rumah nyer...yer la...dah sronok mama ader kt umah..dia x tau yang mama nyer ni dah lewat dah....terpaksa la aku marahkan si SYaMrie...last2 pegi jugak sambil menangis..."xnak la kawan ngan mama"...ayat nyer yg last...pg tadi kan main gembira...good mood siap bye bai lagi...masa nak pergi rumah bbster nyer...
GeRaM gERaM...
x abis lagi disitu...minyak keta lak nak kena isi..haghu betolll la...terpaksa ler menyinggah di pam minyak dlu...seb bek abg dah kasi kad kredit dier...cool sikit hati ni sbb nyer xyah guna duit poket...hahaha ...penuhkan tangki ler jawab nyer...
Dah siap tu..apalagi....jalan la...
sampai je kat ofis terus dapat makan tghari...ikan patin lak tu...fuhhhhh lega rase nyerrrr

sekian untuk hari ni
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)