♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

: Aktiviti yang menguji Kreativiti dan Minda

Assalamualaik semua..

Dari petang sampai ke malam menyiapkan sebijik kapal terbang...dengan kepingan lego yang halus mulus memang mencabar minda betul...hampir2 si sulung menyerah kalah bila barang yang di cari tak jumpa...ditambah dengan si tengah yang hangat2 tayik ayam, lebih suka memerhati dari menolong dan jugak sikecik ...sorang budak yang suka mengacau, bersepah2 lego tu dikerjakannya...

seb bek emak datang menolong, kalau tak, menangis lah si sulung tu menyiapkan aktiviti kegemaran dia tu..Walaupon berhujan berembun, kalau dah mula buat... nangis pon nangis lah, ngantuk pon ngantuk lah..dibuatnya jugak sampai siap...

Seronok bila dah siap...terus disimpan rapi atas meja..tapi sebelum tu, harus lah emaknya snap gambar barang sekeping dua..
Blogger lah katakan...

silalah Layan gambar deme ber3 yg bertungkus lumus dan jugak gambar kapal yang mencabar itu yer..

No comments:

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (55) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (56) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)