♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

: Ale baik kan Mama

Assalamualaikum semua...

alkisah nya, ada lah satu Cerita di suatu malam...si emak bising duk menanya si acik :

mama : acik, ada kerja sekolah tak
Acik : ada mama,
Mama : ooo kalau camtu, buat la cepat, nanti kan ngantuk
acik : tapi mama, tolong la ambil beg kejap...

Ish ish budak ni,  kalau nak buat apa2, disuruhnya kita ambilkan tuk dia pulak...ada ka patut!

Tiba tiba si kecik bersuara

Kecik : eh acik ni...pemalas... kan mama kan..Baik ale...jap ale ambik
Mama : oh ok...Baik sungguh anak mama ni...
Kecik : kan mama kan...Ale baik kan mama...

Sambil si dia berlalu...

Sekejap je dah sampai... tapi...

lain yang disuruh, lain pulak yang diambil nya...

bila di tanya beg sape nih!

"Beg Ale lah"...jawabnya

alamak aihhh...sambil gelak...sambil tepuk dahi emak melihat nya...
bukan beg si acik yang diheret nya... tapi beg dia pulak yang di ambil... ada ka!!!

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)