♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Jadi bbsitter sekejap pon dah kecut perut! ~

 لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl ♥

malam jemaat!phone berbunyi..
tgk nama bbsiter...ingat kan dia nak suruh bawak susu n pampers Mia...
tapi :

Bbsitter :  allo...Mak Mia!...akak nak mintak tolong ni...
Mak Mia : haa...ada apa kak? (terkejut..kot ada emergency apa lak)
bbsitter : nak mintak tolong jaga budak kecik ni pagi esok kejap... boleh tak?
Mak Mia : ...pasai pe pulak kak? 
bbsitter : ooo... takdak pe pe...esok pagi minggu...akak ingat nak pi pasar jap...boleh?
Mak Mia : o gitu ka!...aah boleh... boleh...
bbsitter : kul 8.30 akak anta ok
mak Mia : ohh...ok ( noted ) 

dalam kepala dok menung... tertanya2 ...boleh ke aku ni!..cam pelik pulak...cam kekok pon ada...rasa cam dah lama dah tak jaga baby...namun dalam hati berbunga2...hehe


bangun pagi2..terus menunggu..tepat jam di janji..si kecik pon sampai...masih tido...
bangun jer terus bukak mulut...huwaaaa...tak padan ngan tuan..kecik jer tpi suara...mengalah kan bebudak ber3 tuh...bagi minum susu..terus tido balik..

alhamdulillah....
boleh pon jaga sampai maknya balik...
takutnya alahai... macam tak pernah ada bb...hehe
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)