♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Sekolah dah buka...Emak bersengkang Mata...~

Assalam semua...


kalau orang lain dah habis cerita bab ni...ak baru nak mulakan... maklum lah naik ketapi arang... lambat sampai...asyik dok menyinggah nyinggah je...hehehe


kalau citer bab sekolah anak2 nih...orang yang paling gembira adalah emak nye...ak lah tu...almaklum lah anak dah sekolah... kiranya tanggungjawab tuk ak kenalkan dia dengan permulaan pendidikan dah tercapai...

itu bab mula mula.. yang tengah nye akan menyusul.. tunggu dan lihat je lah bagaimana hasil nye...harap harap hasil nya nanti dapat lah membanggakan...


gembira gembira jugak...bila anak ke sekolah..emak ke pejabat...bila anak balik sekolah.. emak balik ke rumah...tapi bila anak buat kerja rumah..emak jugak yang belajar bersama...dan!!!....bila anak dah tido...emak pulak yang bersekolah...


tulis nama dan label buku...haruslah semua buku buku teks dan latihan di balut sekali...kalau tak mau nye nak duduk diam si Sulung tu...bising jer menyuruh kita balutkan...

kalau cakap tunggu dulu...meraung... mengamuk dia...nak buat sendiri...alih alih buku tu dikerjakan si adik nye...haaa....bila dah jadik macam tu...adik dimarah...emak jugak dimarah nye...
bile kita marahkan dia balik...cakap tak nak dengar... pandai pulak si dia buat muka sedih...pastu cakap...
"Abang kesian kat mama...kalau mama buat sekarang...nanti boleh la mama tido awal"...huhh...takdo makno nye nak tido awal nak oiii selagi si adik kamu ni tak pejam mata 

seminggu sekolah...anak dah senang...emak jugak yang penat...sekejap anak mintak itu...sekejap ini.. sekejap buat itu... sekejap buat ini...ke hulu ke hilir emak nye...dah dapat buku pulak...emak jugak yang bersusah bersengkang mata...bila si kecik dah tido...baru lah boleh buat semua kerja...


masa tu lah baru boleh kemas rumah...balut buku...jahit lencana sekolah...tag nama...gosok baju...dan juga susun buku ikut jadual tuk si sulung...haaahh..jangan tak tau...itu pon masuk lam list emak nye jugak...mana lah tak sekolah emaknya...semua emak kena buat...
anak pulak...bangun pagi...mandi...siap siap..pergi sekolah jer...senang sangat...


kalau ingatkan...sekali nak tergelak pon ada...macam macam kerenah anak anak ni...
yang sulung ni memang manja...yang tengah pulak selamba ajer...
ingat lagi awal tahun lepas..masa daftar kat tadika kemas... relax jer dia..tak nangis pon walaupon baru masuk...pandai bawak diri...masa daftar prascool minggu lepas....pon cam tu jugak...tapi nak sedapkan hatinya...emak bercuti jugak la 1 hari...sambil sambil ajar si dia balik sendiri...jalan kaki...rumah pon tak sampai sebatu...Alhamdulillah...sampai sekarang dia boleh balik sendiri...


seronok bila anak dah kembali ke sekolah...walaupon tido dah tak cukup... yang pasti lepas kul 9.30 mlm...rumah dah sunyi...hehehe...2 hero dah tido...cuma tinggal heroin dok menyelongkar...S
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)