♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ ReHat Sekejap di Pangkin ~

gambau pcik gugle


bess nye kalau panas panas...dapat rehat sekejap... nak nak rehat tas pangkin comel nih...lagi la bess nye...boleh terbuai dek mimpi mimpi yang indah ni...


dolu dolu...kami nye pangkin kat kampung takde la canggini cantek nye...kami nye pangkin biasa biasa jer tapi besar sikit pada yang ni...anak beranak ramai la katakan....letak nya kat bawah pokok rambutan rendang...depan rumah kami...


bile berkumpul kami nak beranak...macam nak roboh dibuat nye....tapi besss sangat time tu


nak nak kalau tiba musim buah...lagi la kami suka... orang no satu yang melekat kat situ..kami lah...pagi petang siang malam...asal keluar jer mesti melepak kat situ... makan tido bangun pon kat situ juga...memang cukup bessss saat tu...


dengan angin yang bertiup...nyaman jer rasa nye...tapi itu dulu... sekarang ni pangkin tu dah takde dah...lagi pon...keadaan dulu tak sama dah macam sekarang... masing masing dah bekerja...dah de rumah sendiri....duduk pula berjauhan...bila balik jarang jarang sekali baru lah berjumpa...


bile berjumpa masa tu....baru lah kami berkumpul balik di tempat yang sama...cuma batu batuan aje lah yang jadi pengalas duduk kami sekarang... takde dah pangkin buluh...takde dah pangkin kayu...dudok melepak pon cuma sekejap2 saja...


ermm...
Dulu lain sekarang lain...dahulu bujang sekarang dah kawin...
dulu ada satu kampung... sekarang dah de 2 kampung...
lagi la rasa lainnnn...


terasa rindu pulak dengan suasana tu...huhu...

2 comments:

MrS. F!zA said...

kitorang pon panggi l pangkin..tmpt duk sicah buah pelam.. :D

hyazz said...

Fza...bess kan...kat kedah nanti nak buat satu...kat umah sendiri la

"NUFf"

hb

asma ul-Husna

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)