♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ "AliEn" iNtRO HaRi InoVaSi ~

nak citer ape lak ek...oh hoo...
ni haaa...

lupa lak....
Sambutan hari inovasi kementerian kami 2 minggu sudah...
permulaan nye nak pergi ke sana...memang cukup trajik...huhu...sebab nye!!
kami kena tinggal dek kenderaan jabatan... cekap sungguh driver kami tu...
takleh tunggu lama sikit... cukup...ontime terus gerak...

yang peliknye...masa tu ader jugak mamat opis kami yang ikut sekali...
leh pulak dia buat bodo jer...tak suruh driver tu tunggu....memang blurr la mamat tu....
kami apa lagi!!!...mengagau gagau la cari kenderaan lain...
nasib baik le ader jugak orang yang baik hati....sudi menghantar kami kesana...
u're the bess la bro!!!..

so sempat la kami berinovasi gak hari tu...
bukan kena buat keje pon...gi dok nganga jer....

intro nye memang cukup menarik...
 Alien's comingggg....
terkejut beruk jugak memula tu...seb bek la jauh dari tempat duduk kami....
mata rabun tak nampak jelas....tak ler berapa takut sangat....

 Alien's turun ke pentas..jumpa ngan Dato KSU...
 bawa watikah...pelancaran Hari Inovasi 
pas dirasmikan...dok nganga la kami kat situ...lom sampai separuh...
kejap nganga kejap pejam... kejap nganga kejap pejam....
seb baik la pergi berkawan...boleh ler bersembang...
kalau sengsorang jawab nye aku pejam tak celik celik la...

Rasa rasa nye inilah kali pertama aku hadir ke majlis sambutan Hari Inovasi kementerian ni....memang jaaakuun...kan... nama jer dok dekat ngan kementerian...tapi!!!!..
pe pe pon...aku dah pergi...korang??? ader ke???..
hehehe.... 

layanzzzzz

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)