♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~Ape Kata KoRang BiLe... Ader Lalat @ CicaK Lam Air MiNuMan ~

eiiii....arkkk...errkkk...eiiuwww...oh tidak????

petang petang ni bess jugak bile minum air panas kan...kan???..
tapi kalau nak selamat...elok lah bancuh sendiri yer....

bukan nye haper...baru sat2 ni kami jalan2 ke bLog si NasZ ni...
terbaca lak n3 dia pasal...  ader lalat dalam air kopi yang dia oder kat kedai mamak'ss..
terus dia mintak tukar lain...

dan dan tu lak ...kami teringatkan sorang kawan opis yang pernah terkena macam ni...
kalau ikutkan yang dia kena ni lagi teruk dari si NasZ ni kena... 
bayang kan lah....dia terminum teh ais yang ader cicak kat dalam nye....memang ngeri...kan..kan...kan???

masa tu dia tengah tunggu adik nye....oder lah teh ais segelas... 
dah minum habis baru ternampak ader sekor cicak kat dalam gelas dia tu...
dah mati terkangkang dah pon cicak tu....

terus lah termuntah muntah dia...
sampai kan dah fobia dah nak minum teh ais kat kedai mamak'ss lagi....
kalau bagi free pon dia taknak dah...katanya

yang pelik bin heran nye si laki dia pulak boleh kata...takpe lah...biarkan jer lah...
haduilaaa.....dia leh nak diam kan sajer...taknak bising2...
tak marahkan si mamak tu...

hrmmmm...kalau kami la yang kena...memang na'as la si mamak'ss tu...

kesian kan...tak pasal pasal dia minum teh ais cicak...
kalau korang lak terkena macam tu...macam mane....ape tindakan yang korang rasa akan buat???
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)