♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ TeRinGat KiSah DoLu DoLu ~



buka situ... lagu raya...
bukak sini pon lagu raya...


ohooiiiii...camne ni...camne ni
semangat raya dah berkobar kobar dah ni...
baju raya dah de 2 3 pasang...cuma yang anak jer masih belum cukup...
nak tambah sepasang 2 lagi...baru lah cukup rasa nye...


hrmmm...
asyik dengar lagu lagu raya ni dah rasa semacam pulak...
hati terlonjak girang tapi tiba tiba lak waktu sahur tak lalu makan....
mungkin penyakit kemurungan dah tiba kot...


last last wa makan popia otak otak dan crabstick jer sahur pagi tadi....




seb bek la leh gak menelannye... tambah kurma 3 biji...jadik la buat alas perut...
masa ngah makan tu....terbayang bayang pulak masakan mak kat kg...ape ke heiii????


selalu nye kalu time dolu dolu nih....waktu bersahur mesti riuh rendah...
mane tak nye...masing masing berebut kan kuning telur masin....
hak tu memang cukup kami suke...yang tu la yang disimpan kedian...
sayang nak makan.... dah abis nasik baru lah di ratah...


pastu...ader lak yang nakal..curi kuning telur...bistu bergaduh gaduh la pepagi tu...
memang cukup seronok time tu... tak kira buka @ sahur mesti riuh nye suasana... 
""oiiii oiiii... kalau tak gaduh tak boleh ker...asyik nak bergaaaaduhhhh jer keje nye!!!""
ingat lagi kata2 setiap kali kami gaduh....


dah abis makan mesti lah minom milo dan air masak segelas.... kalau nak tau...Milo mesti wajib ader masa sahur....kalau tak...mesti kami kelaparan tengahari nye... dannn.....sampai sekarang pon wa masih minom milo bile sahur...hehehe....masih terbawa bawa sampai ke tua...


lepas sahur lak...cam biasa lah...wajib tidur...bile dikejut subuhnye ...masing masing liat nak bangun...
""setan besara lah tu duk bertenggek atas kepala..tu sebab liat nak bangun""...kata mak....hehehe


tapi itu citer dulu dulu...sekarang ni takder masa dah nak tido...
pas sahur terus ketung ketang ketung ketang buat keje ... anak2 dah ke sekolah...baru lah si ibu nye angkat kaki ke opis...


hrrrmmm...rindu lak ngan zaman dolu2...kalau lah boleh ku undurkan!!!!!!....
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)