♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ SaHur HaRi ke22 ~



Alhamdulillah...
lagi 8 hari je lagi puasa...pastu Raya...saat yang dinanti nanti kan oleh semua umat Islam yang telah menunaikan ibadat mulia sebulan ni... semoga semua nye tabah mengharungi nya untuk 8 hari lagi...


kalau dikira kan .. pagi ni....lalu sikit mak bersahur...makan laju jer...meh kite tengok apa yang buatkan mak laju jer menelan sahur tadi....yum yum...



vege seafood suop...hehehe...ala ala jer...tapi semua nye frozen nye barang...sosej and crabstick...hak mana ader lam peti je ku campakkan masuk lam periuk...jadikla vege seafood suop...


yang ni balance malam tadi nye soup... permintaan ke2 anak anak... yang per1 permintaan apak nye...dah ku buat kan ari minggu kemarin... 


esok nye bebudak ber2 tu request suh buat pulak...bila ditanya...SEDAPPPP katanye...lagi pon deme ber2 tu memang sukakan crabstick dan sosej... memang ngam la selera deme bile dapat soup canggini...


pas dah abis semangkuk...makan lak nasi sejemput ngan balance lauk ni...masih de 2 ketul menanti...


ayam kentang berlada...kalau tak habis kan....sah sah lah ke tong sampah je jawabnye petang ni...sayang kan... daripada terbuang gitu baik lah mak abiskan...
tapi... bile dah makan sahur... cam biasa lah...perut mesti meragam... ke tolet juga la jawab nye....

hrmm... buat rugi jer kan....ingatkan awal awal pose jer macam tu... tapi dah nak abis pose dah ni pon masih gak gitu gaya nye...pas makan sahur je mesti nak ke tolet..... nak katakan perut mak ni kodi...rasa nye dulu dulu takder...sekarang ni jer jadik nye...

hrmmmm... boleh jadi faktor umur sekali kot.....maklum la dah masuk 3 series....kan...kan...kan... macam macam hal...macam macam pesenn...
 

haaa...korang pulak camne....sama tak ngan mak????...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)