♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BuKa PoSe Ngan ToK Tie dan Tok K ~

tadi citer pasal sahur... yang ni lak nak citer pasal buke pose...
apsal tak sekali kan??? arr....mesti korang pelik kan....


ha ahhhh...saje je taknak sekali kan....
nak banyakkan n3 la konon konon nye....hehehe...


haaa... buka pose semalam besss tauu... mak dapat Buka Pose sekali ngan ToK Tie dan Tok K...susah nak dapat kesempatan macam ni....


hek eleh... mesti korang suprise giler ek... mesti korang jelezzzz gile ni ngan mak...
maklum lah pat buka pose sekali ngan Tok Tie....hehehe...


kalau tak puas ati lagi...meh meh... kite tengok ni...



haaa....betul kan ToK Tie ngan Tok K...ngan Shira lagi...



.... ngam ngam azan....Tok Tie ngan Tok K muncul... tak pernah kata nye berbuka puasa sambil di temuramah... together geder lak tu...


mak apalagi... usung cawan ngan mangkuk cendol kat depan... dapat lah berbuka sekali bersama ngan deme tu... mulut yum yum yum...mata terbeliak nengok deme ...hehehe




sekejap jer dah abis dah... rancangan Jom BerBuka ...di taja oleh RiBeNa...


bukan nye aper...terkenan kan Tok Tie tu...makin hari makin comel lak bile di tengok...
masih malu malu bile di temuramah ber2.. taon ni dia beraya kat kampung Tok K dulu...raya ke3 baru balik beraya ke Lipis...kata nye Tok K nak buat jamuan sikit masa first raya tuh... tu sebab nye beraya ke sana dulu...kalau kut kan turn ni kat LiPiS....


haaa...tengok Tok Tie pon pandai bertolak ansur...kita ni apalagi....pandai pandai lah dalam menguruskan hal rumah tangga memasing yer... raya situ ker...raya sini ker....tak kesah...asalkan hati suke... kan....


ohhh...  syik dok citer pasal tok Tie jer...lupa lak nak upkan gambo buka...gigih tau mak ni bersilat kat dapur nak siapkan juadah berbuka pose malam tadi...gara gara malas ke PARAM.. hehehe... konon nye lah....padahal ujan lebat giler...kalau tak mau nye dia bersilat...ngan si Mia tu...hehehe




ni daging rusa goreng kicap berbawang....kosong jer...takde kacang @ carrot cam selalu....




ayam kentang berlada...blend cabai ngan bawang udah la...dah jadi dah berladanye...
dan juga ikan pekasam goreng bawang buh cabai kering....... memang sedap...




opss...satu lagi... seperiuk seafood soup... permintaan anak2... bermangkuk mangkuk deme hirup....SEDAPPPP...SEDAPPPP.....vangga vangga....


hahhh...kenyang ko deme deme tu...
pas makan....cam biasa la deme ber2 tu main beskal kat luar rumah... skreeettt ke hulu ...skreettt ke hilir brek nye....lam kul 9 lebih sikit mak kerahkan deme2 tu masuk... time to sleep la... sok scooolllll.... mana leh lambat tido...nanti lambat nak bangun...nanti meragam....mak juga yang susah...kan....kan....kan......layannzzzz...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)