♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Si MiA DaH PaNDai La ~


ni kisah terapi minggu lepas kat bilik FiSio PpuM..

mula mula acara senaman kaki... berjalan jalan... menaik turun tangga...pastu meniti atas batang kayu... naik bukit turun bukit... pastu...jalan atas papan jongkang jongket yang rendah .... 

sempat 2 3 pusingan.... berenti sekejap.... jumpa mainan pulak....main la sekejap.... pastu sambung balik.... jalan2 lagi 1 2 pusingan...terus terberhenti...

gara2 tersentuh meja kayu berlubang.. 

tak berganjak - ganjak dah...
tekun jer dia menelek bekas kayu tu...


lama juga ditenung lantai kayu berlubang tu...diraba raba....


cam dah dapat idea... terus diambil nye bongkah kayu lam baldi terus dimasuk ke lubang....satu persatu..

aisehh... Mia dah pandai pikir la...


1...2....3....4....5... bongkah kayu dah masuk...


ditenung nye lagi...mencari lubang kayu tersebut...



aaaa... dah dapat pon... kira banyak jugak la hasil nye pada hari iteww...bangga Omak Nye sekejap...sambil bersorak... yeyeaahhh... ""Mia pandai... Mia dah Pandai... sayang dia""


Alhamdulillah...tenyata mata nye memang ok... dapat jugak dia masuk kan kayu tu...sambil tengok..sambil telek telek.....tak perlu dah nak raba lama lama... terus jer masukkan kayu tu...


dah seronok lak dia dok melekat kat meja tu...sampai dah tak nak beralih alih dah.. nak suruh berjalan balik pon kang main susah lagi....


dah ditarik tangan nye baru la nak berjalan balik....sempat gak habis 2 pusingan sebelum tamat sesi terapi tu....


sepanjang berjalan.... asal lalu jer tepi meja tu nak melekat....asal lalu jer nak melekat....alahaiii Mia...


satu perkembangan yang patot dibangga kan ni... tindakbalas antara otak & mata & tangan nye dah berfungsi sedikit demi sedikit... 


Alhamdulillah...syukur..
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)