♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Si KeTaM di PpUm... 2Nd HoUSe Mia ~

sambungan pg jumaat nyer  n3 ...



apptmt kul 8.00 pg... kul 8.40 baru dok panggil no 7004... lagi 20 baru sampai no kami.....

.... geno nih..






sudah nyer... ruang menunggu tu dimonopoli oleh bebudak ber4  ni.... 


aiyaksss... dah buat cam rumah sendiri la pulak ... 



si TeCik Mia ni... seronok pula...bile dapat kerusi...


...ke hulu... ke hilir... menyesor jer keje nye...



sekejap berenti ....



sekejap berjalan...



....  sekejap ke depan....  sekejap ke belakang.. 





berteman kan pula si KakaK dan si OcHA sepupunyer... masa ni si OcHa ni ""jadi anak mcik nyer sekejap"" katanye..



Si TeNGah... ponteng semata mata nak teman kan si KeCik ke hospital.... 



dan juga Si SuLoNg.... rest sendiri.... penat bersukan semalam tu... cekgu beri pilihan kat budak2... ""kalau penat leh cuti ... kalau tak penat...leh datang sekolah"".....so...si dia apalagi...peluang dah depan mata... follow jer lah... 


kalau dulu dolu...jangan harap la nak dapat peluang canggini nih... penat macam maner pon...kena jugak datang sekolah....tak datang!!!... kena rotan wooo!!!... ....






upah tuk si KeCiK....nugget seketul.....




tak syok agak nyer makan sambil berjalan... pandai lak Si Dia cari tempat duduk... MiaMia...


haduii la... agak penat juga ler nak menunggu kan semua nye siap... bayang kan la setengah hari... dok melepak kat situ jer... mesti la boring ...yer dak???...


bebudak ber3 tu apalagi... mulakan projek besar besaran la... dah jadik cam taman permainan la...bising memekak jer.... 


haiyahhh....terpaksa la si OmAk nye bersilat... membuat kurungan bebudak ber3 tuh..... tapi dengan berbantuan kan si ketam la... kalau setakat mulut mesti tak jalan nye... nak laung kuat2... malu!!!!


dan.... hanya si KeCiK sorang jer di benarkan bergerak... yang len... bergerak sikit kena sepit .......bergerak sikit kena sepit ....bagus kan....si KeTam.... tu dok menyepit ajer lah... sampai la kesudah...


last last... budak pompuan tu tido... yang dua si Abang dok la melangut kat tas kerusi....si KeCik masih menunggu panggilan nye.... 


budak oh budak... SpiTal pun kamu leh buat cam rumah sendiri....


nanti kan panggilan no Si Mia.. next n3 yer...

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)