♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ 7024..No Si Mia ~



...setelah Si KeTam menyepit.....akhir nye ...sampai juga giliran tuk no Si Mia...


mula mula titis ubat no 1...ok lagi...masih senyum... titis ubat ke2...dia menjerit...pejam mata...titis ubat ke3...meraung raung terusss... aaiyakss... baru masuk ubat dah nangis...amacam mau check mata ni....


agak sejam pastu... buat screening yang biasa dulu... suluh kiri... suluh kanan... follow cahya lampu...tapi... tengok!!! guna ekor mata jer.. pastu takmo dah.....



dibagi lak manik manik halus... mata tengok ...tapi masih teraba raba nak carik manik tu...

**nak cari Omak nye pon kena tunggu dengar suara dulu baru confirm Omaknye**....ini kan pulak si manik halus ni... lagi la tak boleh... terpaksa la guna deria sentuhan jer...baru dapat ambik manik tu... tu yang saya risau tu.... kataku..

dah check tu... gitu lak gaya nye... lagi la doktor tak puas ati... rujuk lak ngan doktor satu lagi ( doktor pakar mata yang senior sikit ).... masih sama jugak... camtu jugak...




* dulu pernah gak buat cam gambo kat bawah ni....


gugle picas..


meraung raung si dia....
pastu yang ni try yang cam ni lak tanpa spekmata nye..guna kanta jer ... 


gugle picas jugak..

... suluh dari jauh... Si dia tengok sekejap... pastu mula lah si dia  tu  menjerit jerit....tambah tambah pulak kena pegang tangan nye ngan doktor tu lak...lagi la kuat jerit nye...Mia Mia... takut sangat bile orang lain  pegang nye..




last last terpaksa la diguna cara yang terakhir sekali....
**masuk bilik rawatan...**bedung ngan kain.. tak bagi gerak...pastu diletakkan besi dibibir mata tuk bukak kan mata... 
"nah!!! bulat bijik mata kamu nak"... tu pun berkeras jugak dia...lari lari ke atas bijik mata nyer... meronta ronta... tak mo di beri doktor suluh matanye..... tapi... terpaksa la juga si Dia menyerah pada besi pembuka bibir mata tu..... menjerit jerit tu tak yah ceriter la... 


hadui laa... OmaK mane yang sanggup nak melihat keadaan tatkala tu... tapi... terpaksa dicekalkan juga demi sepasang mata jernih mu sayang...


opssss... bertakung lak mata ni...tak mo citer lagi la bab ni...


terus la kiter ke result nyer yer...




*********************************




""ALHaMDuLiLah""...SeMua NyE Dah TerJaWaB... matanye bebas dari segala nye... rabun xde...double vision pon xder...."xnampak???""...jauh sekali....


**mata nye cantek... clear... jernih...dan bersih**.... 




*********************************


xder ape yang perlu dirisau kan...cuma itu semua "punca nya  OtAk"..kata doktor tu...


xnampak manik2 halus...xpat na cam pasti kan orang ni sape....orang tu sape...semua nye sebab "OtAK"..


**Maklumat yang disampaikan OtaK lambat di terima @pon hilang dalam perjalanan**


alahai....PeRMaTa Hati MaMa...






psst....psstt... cukup lah yer...bertakung balik dah kelopak mata mak ni ...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)