♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ mAri LAh MaKan buAh tEmPataN kiter ~



yum yum yummyy...
it's time to menjelesss kan korang nye bijik mata...
hahaha...


seronok.... seronok.... seronoknye... 
bile musim buah tiba...
...


kami semua balik kampung ari minggu kemarin...
.... dapat makan buah buahan...
...
segar dari ladang.......




kalau orang lain balik kg 5 6 jam baru sampai... kami 3 jam lebih dah sampai kg...excited la katakan...


.. sesampai jer kat kg... kami terus dijamu pulut deghian... rambutan manggis semua...


besss wooo.... pulun tak hinggat la....sampai kan terlupa yang si KeCik tu masih kecik... pon disuap juga...kenyang sungguh... sampai la ke tido... ...  


selalu nye kalau tido mesti nak berselimut... tapi malam tu kami rasa cam angin sepoi sepoi bahasa jer... tak sejuk cam selalu....semua relax jer.....al maklum la...penangan deghian la katakan....


sedar sedar.... Si Sulong dah ke hulu...si TengaH ke Hilir... si KEcIk tak yah cerita la.... melibas merata2 keje nye......




musim ni... kalau bangun pagi mesti nak tengok pokok buah2an dulu....berwarna warni...merah hijau kuning langsat semua ader... meriah sangat.....




pagi2 lagi dah bersarapan ngan buah buahan ......
....





... rambutan 



manggis ...




durian ... 


nak makan banyak mana pon makan lah....kalau dah abis... boleh kutip lagi....besss kan...


yang bess nyer.... Bile dah Si Omak bertapa kat bakul buah buahan... si anak2 nyer pon ikut sama......makan... makan...makan.... 


.....


ari ni datang opis....
kebetulan pulak si CikLyn pon ade bawak benda ni sekali.... 



asam deghian... @...tempoyak...



dan juga gula durian...


lagi la marvellousss....
selamat menjamu selera semua....


opsss... tuk kengkawan opis semua akk tak lupa tau...mai la merasa sebijik 2....ok.....

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)