♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ HaRi TeRBuKA ABg PiT :: SiRi ke 2 ~



pg tadi SiRi 1 nye n3...yang SiRi 2 nye n3 lak.....



"HaRi TeRBuKA ABg PiT :: SiRi ke 2 pulak"....
bertempat : di SeKoLaH KAFA.
bertarikh : 1 Julai 2011...




Oooo... kelmarin nyer citer la....hak ni memang dah tau dah hari tuk sign report kad....so si OmaK nyer dah ready dah dan.... disebab kan takpat nak pergi ke sekolah... disuruh la si Apak nyer pergi...tapi...di sebab kan keletihan agak nyer...di suruh pulak si KaKaK nyer sahaja yang pergi menggantikan dia...


sambil berteman kan si SyaFiQ... si kakak pon keluar menuju terus sekolah dengan jaya nyer....


Di sebalik HaRi TerBuka itu.....ader pula kisah lucu yang terselit di celah celah nyer untuk kenang kenangan si kakak nyer....






meh sama sama kita ikuti perbualan petang itu...




*******************************************

~ KIsah AKU dan USTAZ SYAPIQ....~
~ by BunGa SekuNtum on Friday, July 1, 2011 at 4:47pm


me: assalamualaikum ustaz...

ustaz: waalaikumussalam..... ermmm..

me: mohd syafiq....



(ustaz pn cri la buku lporan syafiq.. dh jmp dh..)


me: haaaa nombor.... drpd..... haishhh.. syapiq2...

ustaz: hurmmm..(sambil senyum2)

me: ermm nk tnya ckit ye ustaz... syapiq nih, cm na lam klas.. ske tdo ke pe???

ustaz: tdo 2 x... tapi die bla..bla..bla... (ustaz pn cte la)

me: oowww... ha die mmg cm 2.. (konon2 cm tau la kn) sign kat cni kn ustaz???

ustaz: yer2.. kat c2...

me: 2 3 mggu lpas, die ade wat slh pape ke ustaz???? wat prangai xnk g skolah....

ustaz: bt slah??? xder... tapi bla bla bla...... (dh hbis ustaz cye)me: owhh ptot la die xnk g skolah...(dh kntoi rahsia ko abg pit) ngee~~

(pas2 ustaz tnye sy plak)

ustaz: die kat umh bce iqra' bpe?? PUAN ajar ke????

me: ermmm.... sy xajar.. sy tgk cm 2 je la.. die bce ngn MAMA die la... sy kakak die.. hehee

ustaz: hah?? bkn mama die??? ingtkan mak die td... hahahaha (ustaz gelak)

pas2 ade m.cik kat blakang 2 ckp..." ustaz, dh kakak 2, cube tnye dh kwen ke blom" hahahaa....

aku dgn tersipu2 malu.... ckp kat ustaz 2.. "dh xde ape kn ustaz, bku ni sy bwak blik ea..nk tnjuk kat mama die.. terima kasih ustaz." hehee.....

ustaz: baek2.. same2...



* ada ka ustaz 2 kta saya ni mama syapiq.. haishhh.. dh tua ke aku nih??? hahahaha


********************************

ahaksss... ader ke canggitu ustaz ni... agak agak ler sikit kalau nak kata budak tu Omak nyer si SyaFiq...aduhaiii.....xper la kak...sabau jer lahh yer.....


Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)