♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ DuK Dlm KereTa pon leh buAt MaCaM Kat RuMAh daa ~



ari tu ..dah citer kan kat SINI ....
asal masuk keta jer...mula lah dia mintak susu...
tapi yang ni bess sikit lah... sebab nye dia ader jumpa sesuatu agak menarik la bagi nyer...


meh kite tengok arr...




haaa...
menarik tak... spek mata si TeNgah sudah di rembat nyer... naseb baik la masa ni si TenGah takde dlm keta... kalau tak... ""sure""...menjerit sakan la si TenGah tu ... mana boleh ambik spek kesayangan nyer nih??...


feeling habis Si KeCik ni... dah lama diidam baru sekarang dia mendapat...macam tu la jadik nye...


tapi.. itu sekejap jer... habis susu sebotol...lain pula kisah nyer....
kalau tak caya....cer tengok nih....




dah macam superman pulak... terbang ke depan... terbang ke belakang...
tak kira la keta tu tengah bergerak @ berenti....


paling2 suker...bile Si Apak nye berenti sekejap.... tinggalkan kerusi nye... terus lah Si KeCik ni melompat ke tempat Driver tu....memulas mulas  stereng keta...idak pun tercegat berdiri..sambil senyum senyum kambing..


entah apa yang dipikir kan pon tak tau lah...





pastu...dia buat lak aksi to jump.... sebab nyer...




Si Apak nye dah ambik kerusi nye balik daa...


kekadang Si AbaNG rajin mengusik ... ""Adik... Baba datang....Baba datang"""... terus je lah dia  melompat ke tempat OmaK nye...sampai tergolek2 pon ader... terkejut dek usikan abg...


yang syok nye Si KeCik tu siap boleh tergelak2 lagi...ketawa... seronok agak nye bile aBaNG mengusik...
siap di ulang ke lagi....


haduii la... Anak OmaK ni...
tak gheti takut... boleh lak gurau2...main jump2 macam KaT RuMAh daaa....
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)