♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BeRSaNtai Di KeDai MaKaN ~



rileks jer kan...
bersantai santai tak kira masa...


ari ni tak tau lagi nak ke mana... selalu nye ikut rentak Si ApaK nyer...
kalau rajin...berjalan2 lah kami...kalau tak... bersantai depan tv la nampak nye...


**tapi yang ni nak citer kan kisah waktu petang kami... selalu nye pada hari bekerja lah ianye terjadi ...biler si Omak nye tiada kerajinan tuk memasak...




nak bungkus nasik aje....tapi yang lain lak berbungkus bungkus... sorang mintak burger...sorang lagi pon mintak burger....seb bek la Si KeCik tu belum pandai meminta... kalau dah pandai rasa nyer dia pon mintak burger juga...



mula mula sampai...mesti oder air dulu... action jer  macam nak makan...nak hiburkan hati bebudak ber2 tu yang bising asyik nak makan kat kedai jer......  


lom sempat si SuLong nak abiskan air ... Si keCik dah buat hal..



tengok lah tu... berebut kan kerusi dengan Si SuLoNg...



dah dapat...dikacau nyer pulak si Kakak Ocha nye..ajak bersembang.... mengalah kan orang tua...



pastu...cam biasa lah.. sembang itik dengan ayam...canggini lah jadik nye...



oooo... dengki ke aper ni??/



di tolak pulak kerusi Si Ocha..



oooo... nak bersantai rupa nye....mulakan lah kerja lak.... langkah 1...2...3... sambil menolak kerusi...



lom puas menolak kerusi.. dikacau ngan Si SuLong pulak.... memang suka menyakat aje kerja nya... 
mengamoks la Si KeCik tu....sound nyer takyah cerita la.....


alahaii Mia.... seb bek la...nasi dah siap.....leh ler gunakan alasan ""balik rumah""kalau tak...mau nye haru biru... tonggang langgang kerusi tu dikerja kan nye......


garang sungguh budak ini...

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)