♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ KoLaM AiR PaNaS ULu LeGoNg ~



mmm...


dah de kat kampung ni...besss jugak ek...kalau pi mandi KoLaM air panas kan...dari rumah ke KoLaM AiR PaNaS ULu LeGoNg tu takder ler berapa jauh sangat....


tapi kena ler pergi tengah tengah malam sikit...kalau pergi siang....alamak MaaaSSSaAkkk la jawabnye...
dah nama nye KoLam Air PaNAs... mesti le mendidih woooo.....


dah ler siang ari tu panas terik...nak gi lak mandi koLam Air Panas tuh...tak ker giler nama nye... akak rasa kan...orang Gile pon tak Giler nak gi siang siang ari buta ke situ kan...




haiiihhhh.... rasa cam dah lama sangat dah tak pergi ke kolam tu...almaklum la... asek beranak saje....kata orang tua tua.... """budak2 kecik ni tak elok sangat kalau nak dibawak berjalan ke sana ke mari tengah2 malam buta giteww.... dah ler Kolam tu jauh ke kaw bukit sane...... 


"""hantu setan lak... mesti banyak dok berkeliaran kat situ"""...nti tak pasal2 si BUdak kecik ditegur nye....tak ke naya tu....nak pergi bersuke suker...bawak balik bale pule....hehehe...


itu dulu la.... sekarang takkan ader lagi kot hantu setan tu...
banyak perubahan berlaku dah kat dalam tu... upgrade situ upgrade sini... lagi pon keadaan kat situ dah terang benderang dah... takde dah hutan mutan semua tu...




  pic from google

ni la rupa PinTu GerBang...KoLaM AiR PaNaS ULu LeGoNg tu...rasa nyer pintu gerbang ni saje jer yang tak berubah lagi... 


......


pade sesapa yang berminat ke sana... sila... sila kan lah... seronok tau....bile kena air panas tu...hilang rasa lenguh lenguh dan sakit sakit sendi ni...pergi lah... pergi laahhh...


SeLAmAt BeriADah...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)