♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Ke SenaWanG... KiTe ~



ingat lagi weekeend ari tu......
walaupon hujan... walaupon banjir ( kat atas jalan )... tetap kami redahi...




hajat di hati nak """jalan2 cari makan"""......jauh nye kami sampai...."""Ke SenaWanG"""........




ber'konvoi bersama...rakan sekerja si suami dan isteri....


Berkenduri sekejap di sini... sambil melihat staff nye si pakwe bergandingan di atas pelamin unGu..


meriah sungguh suasana....




"""semoga berkekalan ke anak cucu""".


berkesempatan bergambar... walaupon dari jauh...


perut pon dah di isi... tiba masa tuk mengundur kan diri...


dan....si pakwe pulak di suruh menanti oleh si bapa pengantin... belom puas beramah mesra...katanya..


tapi apakan daya.... masa tidak mengizinkan kami menyinggah lebih lama... 


kami pon berlalu pergi...

ditemani si cantek manis...


juga si sulung dan si tengah.... yang tak pernah mengerti erti penat dan lelah... dalam kereta pon masih sempat bergusti...


biler di marah... pandai pulak bersembang sesama sendiri.... aman nye dunia kami....walau sekejap...

dan si kecik....yang masih tak kenyang...
dengan kueh bahulu dari rumah pengantin...

sepanjang perjalanan pula ditemani... hujan renyai2... sehingga lah kami merentasi ini... 

dan ini...


last sekali.....

..."""Jalan2 CaRi MaKan""" kami berakhir di sini...

"""EcOnSaVE"""

"""" Jaaaa Laaannn.... JAaa Aaa Aaa Laannn... """JaLaN-JaLaN CaRi mmMaKaN""""...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)