♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Arghhhh... CaMNe Leh Lupa.....CuTi SeKoLah Daaa ~



kesian nyer kat budak ni...





dah keluar kereta dah... pastu masuk balik... pasai per aaa???? 


issshhh... pelik ni... ari ni kan ari jumaat... mesti la sekolah lagi kan....







heran kan....tengok la gambar tu... lengang jer sekolah nyer... takder sorang budak pon yang datang.....


si mama nyer dah rasa cuak dah... dah 7.45 ni... naper masih takder budak ni... yang ader cuma keta cikgu jer... tingkap kelas tertutup rapat lak tu...


si tengah... dah bersemangat dah nak masuk kelas ni... baru melangkah 2 3 tapak...dia pusing balik......








si mama... tanya si tengah... """naper takder orang ni... bgchik????... sekolah ker tidak ni???"""...
si tengah hanya tersenyum...geleng kepala..."""ha a la mama...tak sekolah la ari ni"""... baru ler si dia tu bgtau...

haaaaa....camne si mama nyer leh tak tahu ni... takpuas ati...si mama nyer pergi confirm kan balik ngan cekgu....

"""hari ni cuti la kak...kan dah bgtau dalam surat ari tu"""... katanyer...

"""opsss...ye ker...aiii terlupa la cekgu... hehehe"""... si mama dah malu2 alah... terus blah dari situ...

cuti da... cekgu bagi pelepasan ct... sebab nyer ari kamis kemarin... mereka kan pergi melawat ke pusat sains negara... tengok dinasor.... sooo...esok nyer dapat cuit...bagi budak2 berehat...

laa...... terpaksa lah si mama nye hantar si tengah ni balik rumah dulu..







rilek jer dia... dok belek2 beg mama nye...






tengok la muka nyer tu... siap leh senyum2 kambing lagi... 


seb bek ler si mama nyer baik hati ari ni....  terpikir lak tuk tunggu sekejap... tak terus tinggal kan dia kat situ... 


kalau tak...tak tau ler camane dia tuh... mesti dia balik jalan kaki...kalau tak pon tunggu kakaknyer datang ambik kul 12 karang......seb bek kan....kan.....


sebelom naik ke rumah... cam biasa la...kena lah upahkan dia dengan kueh mueh @ nasik lemak dulu...untuk sarap nyer la...


last2... si mama nyer juga yang terlambat sampai ke opis.....tak per la nak... janji hang selamat udah ler...


psssttt....hehehe...cam ne leh lupa ekk... heran... heran...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)