♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ asik asik TaK de Pon ~

kite sambung balik ngan citer abg pit semalam...
bimbang nyer aku dah terobat...
takde pe pe yang berlaku pon... kena denda jauh sekali...
fuhhhhhhhhh !!!!!!... panjang nye nafas lega ku...

balik keje petang semalam terus ku dapat kan abg Pit...
tanya dia pasal pagi semalam... kenape dan mengape dia kena tahan kat pintu pagar sekolah????
meh kiter dengar sedutan nyer!!!...

aku :  abg Pit... pagi tadi abg Pit kena denda ker???...
Abg Pit : tak de pon
aku :  iyer ke??? abis pgi tadi masa mama anta tu
kena berdiri...tggu kat pagar sekolah tu  ape???...
Abg Pit : ooooo... tak de ape pon mama.
aku : ape yang takde nyer????
Abg Pit : takde pon denda... pagi tadi kena tunggu orang baca doa...
aku : oooo...itu ajer... tapi kenapa lama sangat pulak??? 
Abg Pit : tak de pon ape ape...  saje je dia suruh abg tunggu kat situ...

hurrmmmmm... dia boleh jawab cam gitu jer...tak de pon... takde pon.... 
yang kiter ni kan men lagi ingatkan dia kena denda??? kesian kan dia...apa da???...
satu lagi yang best nyer.... bile tanya dia lagi...

aku : abg... ari ni ader keje sekolah tak???
Abg Pit : tak de ponnn...
aku : tol ker takde ni??? abis tu g sekolah buat aper???
Abg pit : tak de buat ape pon...
aku : laaa... takkan tak ade tulis tulis... baca baca ker???
Abg Pit : tak de pon... tapi abg ader kaler kaler... buat atas kertas jer...
aku : ooooo... ader la nama nyer... belajar ape lagi???
Abg Pit : tak de ape pon....

laaaa... tak de pon lagi... banyak tol tak de pon nyer...   setiap patah jawapan nyer mesti tak tinggal tak de pon.... 

abg Pit.... abg Pit... seb bek la tak de pe pe pagi tu... kalau kena denda... tak tau la cam ne dia ek... hehehe

apa apa pon... Selamat Belajar ye sayang... 

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)