♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Sekolah oh sekolah ~

2hb semalam , pendaftaran tuk budak budak tahun 1... termasuk la Abg Pit sekali...

pendaftaran tu bukak kul 8.00 lagi... abis nyer kul 11 lebih sikit...pastu sambung lak ngan prasekolah nyer pendaftaran... seb bek anak ku yg ke2 tu masuk KEMAS... jadik xyah ler menunggu sampai petang... esok nyer terus hantar tadika jer...

Abg Pit lak...mula2 masuk kelas cam pening-pening sikit... kena lak buat ujian...lagi la dia pening... ujian ni untuk pembahagian kelas... lama gak la...dia nak habis kan menjawab nyer...

sementara tu sempat gak la maknyer membayar yuran sekolah n yuran PIBG... pastu siap leh bawak adik nyer makan lagi kat kantin sekolah nyer... lambat tol dia nak abiskan ujian tu...

hari ni lak...pagi2 lagi kena bangun kan Abg Pit.... masuk sekolah kol 7.20 pg... semua murid2 kena masuk barisan perhimpunan... mak2 n bapak2 lak kena la menunggu kat kantin je...

si adik bangun lambat sikit... tadika masuk kul 8.00 pg...dan terpaksa la bapaknyer yang menguruskan nyer...xde masalah pon...xnangis pon... pas hantar sekejap...bapak nyer terus g kerja...baguss kan...

itu lah perbezaan nyer antara si adik ngan si abang... apa2 pon...mama doakan anak2 mama berjaya dalam pelajaran masing masing...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)