♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

: Last Iftar di KL..

Assalamualaikum semua..

sedar tak sedar..dah sampai penghujung bulan puasa...5 hari je lagi dah sambut raya dah..
kira2 nya pagi tadi..kira last lah kami sahur di kl.. pagi besok dah sahur kat kg dah..
budak2 pon mesti seronok dapat sahur ramai2 nanti..InsyaAllah

oh yer! sementara tu.. meh jenguk menu penutup iftar kita pagi tadi..
mana tau kot2 boleh bagi idea kat semua..

sotong goreng kunyit..

gambar ehsan cik gugle 

tengok gambar pon dah tau dah! kan..
apatah lagi resepi nya.. memang cukup senang..
hanya guna sotong, bawang, cili, garam, kunyit dan minyak untuk menumis ajer...

campak2 dalam kuali..goreng2...dah siap untuk di makan..
senang dimasak, senang dikunyah dan senang ditelan..

hokeh...
selamat mencuba..
Selamat menjalani ibadah puasa dengan jayanya...
Selamat bercuti
selamat pulang ke kampung
tak lupa juga 
Selamat berhari Raya semua...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)